Hva er EBG?

Det står ingenting om "ungdomskort". Som det blir skrevet over, det er et helt ordinert Eurobonus kort

Jeg mente ikke bokstavlig talt ungdomskort, men et alterativt EB for folk under 18 år. :)
Men man kan vell få GOLD på et slikt EB kort?

Re: EBG?

Kan man bruke Aegean Miles & Bouns når man bestiller reiser med SAS da? Eller bare ved Aegean?

Alle Star Alliance bonuskort kan benyttes hos alle Star Alliance partnere. Der er visse begrænsninger for bonusoptjening, men benefits som loungeadgang, priority etc er overordnet ens hos alle alliancepartnere.

Jeg mente ikke bokstavlig talt ungdomskort, men et alterativt EB for folk under 18 år. :)

Som sagt - det er et helt ordinært EB-kort, så det gjelder helt vanlige opptjeningsregler. Flyr du nok, får du høyere status. Du kan ikke 'kjøpe' deg høyere EB-status på annen måte enn å reise mye (med SAS).

Se, kjære deg, det jeg forsøker å si at det er ikke et alternativt kort eller program. Det er helt identisk, helt samme kort, helt samme program --så snart du har fått underskrift av mor eller far. Og da kan du også få EBG (Gold). Alle normale regler gjelder.

Og mer er det vel ikke å diskutere om det.

Så om jeg flyr med Lufthansa i en bookingklasse som gir 100% OSL-FRA-SIN-FRA-OSL så har jeg fått 14202 av de 16000 poengene til Gold?

FEIL! Man behøver 19k får å få gull fra scratch. Først 3k for å få sølvkortet, så 16k til for gull. Jeg har gull i Aegean, så vet at dette er riktig.

Thomas

Man må ha 20k grunnpoeng for å få sølvkort. Noe som vil ta svært lang tid om man reiser korte avstander, f.eks i Europa. Tror det vil ta kortere tid å bestille flyreise hvor en må reise via via for å komme frem. Eks. Oslo - CPH - Berlin dersom man skal til berlin. Da får man 4 reiser. Gjenta denne turen 5 ganger, og du har sølv. Gjenta 4 ganger til så har du gull, om jeg ikke har forstått det feil...

Alle Star Alliance bonuskort kan benyttes hos alle Star Alliance partnere. Der er visse begrænsninger for bonusoptjening, men benefits som loungeadgang, priority etc er overordnet ens hos alle alliancepartnere.

Men Aegean er den mest lønnsomme?
+ Jeg må vell da vente til jeg er 18 år.

Last edited:

Men Aegean er den mest lønnsomme?
+ Jeg må vell da vente til jeg er 18 år.

Om du først og fremst ønsker gullstatus innenfor Star Alliance så er Aegean det letteste. Om det er fordeler innenfor et spesifikt selskap med fordeler det måtte bringe (feks gullkorttelefonen hos SAS, Senator hotline i Lufthansa og lignende) så bør du nok gå for det, selv om kravene her er langt høyere. Lounge aksess, priority tagg på bagasje, businessinnsjekking osv får du uansett med Star Alliance gull så lenge du flyr på Star Alliance metall. Kort og godt om du skal fly mye med ett selskap (SAS, Lufthansa osv) bør du gå for deres program, om du ikke flyr så mye så bør du går Aegean.

Ettersom tilsynelatende mange her kan bonsprogrammer bedre enn selveste Bibelen. ^_^ Kanskje noen kan svare meg (jeg har prøvd en times tid, men finner det ikke ut):

1. Jeg skal reise OSL-IST-BKK-IST-OSL på business, klasse J.
2. Jeg har i dag EB Basic på 13.000 poeng.
3. Hva er det lureste å gjøre for reise anført under punkt "1.":
i) Få poengene inn i EB
ii) Få poengene inn i Miles & More, jeg reiser mer med LH ut av landet enn SAS. Har ingen poeng er per nå (dvs gidda ikke registrere)
iii) Få poengene inn i Turkish sitt eget bonusprogram, så langt jeg kan se får jeg ca 18.750 poeng (1.250 for lite til en bonustur OSL-IST-OSL) ser det ut til.
iiik) Det nevnes gullkort hos Aegean, men for meg er gullkort mindre verdt en f.eks. en gratis Europa-reise. Synes ikke lounge er så spennnde for korte fritidsreiser.

Jeg skjønner godt at ingen vil svare, men nå var det morsomt for meg å klargjøre hva jeg selv skal prøve å finne ut av også - etter kvart. :spin

Angående Aegean så er det vel en del av de billigere bookingklassene som gir 0 poeng hos dem, hvertfall på reiser med andre *-selskap.

Her er lista over flyselskap du kan tjene opp Eurobonuspoeng med: http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/
Merk at en del (fortrinnsvis de som ikke er medlem av Star Alliance eller SAS Group) gir ekstrapoeng, ikke grunnpoeng. Det er kun grunnpoeng som teller mot status. Poenggivende aktiviteter utenom fly (nettbutikker, kredittkort etc.) gir også kun ekstrapoeng
Tilsvarende liste bør du kunne finne på nettsidene til andre flyselskap/bonusprogram og. Meg bekjent er det ingen som gir poeng som teller mot status for annet enn å fly.

Back