Hva er EBG?

netRud

Traveler Student
Hei.
Jeg lurer på hva EuroBonusGold er?
Hvordan får jeg tak i et EBG? Er det slik at man må reise en del utenlands for å få tak i et? Evt. hvor mye må man reise? :)
-Michael

Prøv Google eller sas.no - der finder du enkelt og let svar på dit spørgsmål.

Re: EBG?

Men kan du komme inn på Star Alliance sine lounger med bare sølv medlemsskap?

Nei, det kan du ikke. Sølvmedlemsskapets største fordel er vel egentlig at du kan sjekke inn på business skranke. Så kan du ha med litt mer bagasje og div, som du kan lese om i linken til Dag.

Som nævnt ikke for EBS. Men Lufthansa Miles&More Silver giver adgang til LH's egne lounger. Også andre Star Alliance programmer har begrænset adgang for egne sølv-medlemmer.

Men Lufthansa Miles&More Silver giver adgang til LH's egne lounger.

Dog kun Business Lounge. Senator Lounge og First Class Lounge er forbeholdt de med kort i edlere metaller ;)

Forøvrig blir man jo nesten EBG og dermed *G med tilgang til *-lounger overalt for like mange poeng/miles som kreves for M&M Sølv

Last edited:
Okei.
Men er jo bare 15år da. Og om jeg skaffer meg et eget EB ungdom kort no så har jeg vell EBG i løpet av 3-4 år ;)

Dog kun Business Lounge. Senator Lounge og First Class Lounge er forbeholdt de med kort i edlere metaller ;)

Forøvrig blir man jo nesten EBG og dermed *G med tilgang til *-lounger overalt for like mange poeng/miles som kreves for M&M Sølv

Tja ellers så har man Aegean Miles & Bonus som bare krever 16k miles for å få GULL!

Tja ellers så har man Aegean Miles & Bonus som bare krever 16k miles for å få GULL!

Så om jeg flyr med Lufthansa i en bookingklasse som gir 100% OSL-FRA-SIN-FRA-OSL så har jeg fått 14202 av de 16000 poengene til Gold?

Jo det finnes faktisk. Med underskrift av foresatte ;)

Det er ikke noe "eget ungdomskort". Det er et høyst ordinært EBB-kort, men for some reason i Skandinavisk lovverk krever de underskrift av foresatte som du sier. Men du blir et høyst ordinært medlem. :)

Back