Hva er dine flymål for 2012?

Re: Hva er dine flymål for 2012?

Har et mål om å klare minst 40 flytimer i Paraglider i løpet av 2012. Pilotlisens er også et mål, men først må elev-lisensen i boks...

Ellers blir det vel som i år en lett variasjon mellom SK og DY til og fra OSL, samt en og annen WF til TOS. Og muligens en fot innenfor flybransjen? :rolleyes:

Flymålet mitt er å oppfylle barndomsdrømmen min;
Dra over dammen og få vingen på brystet :)

Etter ett flott år med masse reiser i 2011 bli det nok veldig magert med reising i 2012 grunnet boligkjøp.
Det eneste som jeg vet om er en tur til Farnborough International Airshow og OL i London. Og den vanlige shoppingturen til London i starten av desember. Med andre ord A319 eller B737 som årets "høydepunkter":(

Mitt flymål for 2012 er å ta med dama på hennes aller første flytur, men ukjent hvor enda..

Kom hjem med Ryanair ny 737-800 for noen timer siden.

De nye setene er helt OK for flyvninger på et par timer og det var tilogmed plass til bena.

De 2-3 siste gangene jeg har fløyet med Ryanair har faktisk besetningen vært utrolig hyggelige og imøtekommende (og det på tross av at vi hadde med oss forhåndskjøpt mat og drikke).

Både selve flyet og toalettene var ganske rene og pene på tross av at dette flyet sikkert hadde unnagjort mer enn en tur det ankom og vi gikk ombord.

Det som er i boks er ein tur til Wien med Fokker 100 i april. Bortsett frå det har eg lyst å fly til ein del forskjellige destinasjonar i Øst-Europa. Eg planlegger ein ferie med fly og tog for å besøke ein del forskjellige land. I tillegg frister det med ein hausttur til Kiev med den nye Norwegian-ruta.

IC trur eg ikkje det blir. Skal ein tur til Vietnam og Thailand til uka, og har allereie eit besøk i UAE frå i sommar.

Ikke så ambisiøse mål som mange andre her, men årets spottertur er i boks - den går til Helsinki og London. Da kommer endelig B717 i loggen, det blir høydepunktet!

:fly

Beholde EBG (siden jeg fortsetter å jobbe i Asia selv om det blir ombord en annen skute skulle det være mulig)
Bør klare å komme meg innom fem nye land (så jeg passerer 70 stater).
Boeing 787 tur.
Besøke mange nok flymuseer til at jeg kan servere ferskvare i alle 2012 utgavene av "Flyhistorie"
Bli med opp i sjøfly - noen som vil samles ved Sjøflyhavna kro i sommer for flytur og skryting etterpå?
Bedre bilder fra flystevnene i 2012

MVH
Knut Erik

(Hjemreise til Oslo denne uka via blant annet Perth, Hong Kong og London - noen som vil vedde på at alt går i rute?)

MAD-TRD eller TRD-MAD
BCN-TRD eller TRD-BCN, begge med Pulmanntur B747-400.

LAN A340 MAD-FRA
Anotonov, Tupolev og Yakolev hadde vært morro før de kommer bort tross krashfaren:/

Håper jeg kommer meg i B777-300 ,A340-500 + noe annet snadder.
Planen er en Asia tur i First :)

Det viktigste målet er å beholde EBP. Ligger OK i rute med noe høyere omsetning i år enn i fjor, så jeg håper alle andre har holdt seg hjemme.

Utover det ligger det i planene å bytte ut en del av de 100+ domestic-hoppene med litt utforsking av SAS IC, noe jeg virkelig ser frem til. Hvis jeg samtidig har mulighet til å prøve ut 787 skal man ikke se bort fra at jeg er villig til en liten omvei for å løse det.

Alt i alt ser det ut til å bli bra i 2012.

Back