Hva er dine flymål for 2012?

kekker

Onkel reisende kekker
Hva er dine flymål for 2012?

Flymål for 2012:

767, 747 og A340, helst 600.

I drømmene står A380, 787 og helikopter..

Re: Hva er dine "flymål" for neste år? :)

Ikke lagt så mange planer ennå, men det ligger an til Air Norway mellom Oslo og Aalborg. Og *A Silver. Time will show.

Re: Hva er dine "flymål" for neste år? :)

2012 bør inneholde:
KLM 747 til Curacao (første gang med KLM 747, første gang til karibien)
LH A380 til Mia, satser på at de flyr kjempehvalen til MIA også i sommer! :)
SK907/908, dersom kjerringa har nok feriedager igjen!

Re: Hva er dine "flymål" for neste år? (2011) :)

Har klart en ny destinasjon i måneden og vil fortsatt ha det som mål i 2012.

Etter dagens flight ser det ut til at jeg får sølvstatus igjen som er greit da det gir priority sikkerhetssjekk i USA.

Vil ellers prøve A380 og tur på førsteklasse i 2012 og "strekkmålet" er å se om det er mulig å oppnå gullstatus kun med billigturer på fritiden.

Re: Hva er dine flymål for 2012?

Det eneste jeg har av mål for neste år, er nye flytyper - først og fremst 767 som jeg ble snytt for i år, mest pga. en syk Embraer. I tillegg blir det å "samle" flere av BA sine nordamerikanske flyplasser (målet er alle, men det er mer langsiktig).

Statusmessig klarer jeg meg fint. Gullet hos BA har jeg ingen mål om å holde på, men har da uansett sikret sølv ut august 2013, så det blir først da jeg trenger å "jobbe" for å få status igjen.

Fly helikopter for første gang i mitt liv (ble ikke i 2011, fortsetter for 2012)
Fly IC for første gang i mitt liv (ble ikke i 2011, fortsetter for 2012)

Tror rett og slett det er det, blir mye studielån til neste år så jeg satser ikke høyt :p Blir ikke så mye spennende, heller "kjedelig" mye innenlands TOS-LYR, TOS-OSL og TRD-OSL pga flytting, kjæreste og studier.

Last edited:

907/908 er planen. Og om tiden strekker til, blir det vel flere nordamerikanske turer.

Første pri på listen er at Kingfisher overlever til 4. Januar 2012

Deretter fly med Jet Airways, international og domestic.

Fly QR 77L

Prøve å få til en IC tur etter sommeren også. Asia helst, men Afrika også..

-Tømme FB-kontoen på en tur i La Premiere i 380
-Kjøpe eget fly og begynne å fly dette
-Fly minst mulig rutefly og helikopter i Norge
-Bruke en CT på 907/908
-En tur til Asia eller Sør-Afrika i *A first (evt to turer)

Fly minst 24 timer i LN-NPO, fly til Danmark, og legge avgårde på tur, sør-norge rundt med Sindre Holberg. :)

Fly minst mulig er hovedmålet. Ikke fordi jeg er en "tree hugger" eller noe slikt, jeg er bare i overkant sjiitlei flyplasser, fly og alt det medfører. Men, man må jo ha et mål, om man skal ha en mening.

Får jeg viljen min for 2012 blir det seende slik ut:

- Ikke en eneste BGO-OSL (og v.v.) ifbm med jobb.
- Et par IC-turer til BKK/SIN/HKG, antakelig ikke en eneste av de på *A.
- Å få flydd WF930 midt-sommers, og WF957 tilbake.
- Minst èn tur til BNE.
- En hemmelig, men eksotisk shorthaul som antakelig vil kunne bli trip report av.

-A

håper på Austrian Airlines til en land i østlige del av europa til sommer.. =)

En tur med denne står høyt på ønskelisten for 2012. (fotografert i Miami på søndag)
Ellers så ser jeg fram til å fly Thai´s nye direkterute mellom København og Phuket med perfekte avgangs og ankomstider i januar, Dividend Miles har hjulpet til med plass i første klasse-kabinen framme i Jumboen. :)

Attachments

• dc-8.jpg
    dc-8.jpg
    64 KB · Views: 375

Satte ny distanse-rekord og antall flyvninger i 2011.

Har ikke oversikten over hva som skjer i 2012. Men dersom alt går som vi drømmer om flytter jeg og kona mi til California i aug/sept. Så det blir nok ikke like mye flyving i forkant av det ihvertfall.

Jeg håper på Italia i løpet av året (overført fra 2011), en flyplass i nærheten av Firenze. London er også er mål. New York-planene er utsatt til 2013, men da skal jeg!

Fly akurat nok til å også ha EBG i 2013, ellers lite med mål unntatt opprettholde tradisjonen om en årlig tur til USA og finne en IC destinasjon med SAS å brruke CTen på.

Etter noen år med lite flyvning har det blitt noen turer i år. Hvis jeg husker riktig har det blitt 16 legs. Har også blitt noen nye flytyper (A319, CRJ200), byer (HAM) og selskaper (OK og BD). Har ikke noen spesielle mål for 2012 utover at jeg må prøve å få noen nye selskaper, byer og flytyper på listen. Omfanget i 2012 blir nok omtrent som i år.

Mulig det er jeg som er dum. Ser at det er flere som snakker om CT på SAS IC. Jeg grubler og grubler, men må til slutt bite i gresset og spørre hva er CT for noe?

Back