• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er dette?

Det kan vel være is/rim som faktisk har klart å sette seg fast på snuten, vet ikk, bare en teori, vet ikke om det er muligt :)

Synes det ser ut som is/rim, har sett dette tidligere etter landing på både 737 og 330/340.
De gangene har det vært drittvær ved take off, så regner da med at dette har fryst kjapt og blitt sittende. Nå er dette bare teori og spekulasjon fra meg. Men med mindre noen har lekt seg med en malekost kan jeg ha rett.

Synes flekken har en litt for perfekt "rund" form til å være noe som har fryst på. Skal jeg tippe vil jeg si det er et klistremerke eller lignende en eller annen har "pyntet" nesen med. Om da ikke fotografen spiller oss et lite puss :)

Synes flekken har en litt for perfekt "rund" form til å være noe som har fryst på. Skal jeg tippe vil jeg si det er et klistremerke eller lignende en eller annen har "pyntet" nesen med. Om da ikke fotografen spiller oss et lite puss :)

Støtter deg i det. Synes også den er litt for "perfekt".
Når det gjelder hvorvidt fotografen "spiller oss et lite puss" kan jeg avfeie det da jeg knipset flyet 10-15 sek etter Putzmeister.Men, konspirasjonsteorier osv..:p

Det er is. Det er vanlig at fly har is på nesa under landing, og jeg har aldri sett en isflekk som ikke har vært perfekt, og jeg har sett en god del :)

Back