• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er det her? (737)

L1011-500

ScanFlyer Silver
Hei, jeg lurer på om noen kan svare på hva dette hullet er for noe, og om noen har noen detaljbilder av det?
 
Litt off-topic:

Hvis flightdeck velger å stå med APU i gang og starte 1 & 2 først etter at de-iceingen er fullført, må man da utvise ekstrem forsiktighet i området rundt luftinntaket, eller tåler den moderate mengder med væske?
 
Nå er ikke motorer særlig glad i væsken. Så det sprøytes ikke de-ice/anti-ice vekse i luftinntaket. Man er svært forsiktig med luftinntak, pitotrør , luker, dører ol.
 
Den tåler litt, men ikke så veldig mye. Spruter du inn for mye, så sier den ifra! Det blir mye brumming, smell og masse røyk!!
 
Back
Top