Hva er de beste markedene for First Class

Bizflyer

FinalCall.travel/no
Medlem
Satt her og så på setekonfigurasjoner hos flyselskapene. Enkelte flyselskaper har mange seter på First Class. Se SQ's B773 med 18 seter på First for eksempel BA 777 har 4 klasser og kun en kabindel til økonomiklasse.

Hvilke ruter pr idag har et godt belegg på first class?
Noen som vet hvilke ruter som BA kan bruke sin 773 på? (lhr-jfk kanskje?)

BF:cool2

Replying to Topic 'Hva er de beste markedene for First Class'

Kapasiten som tilbys, er ofte en god indikasjon .... ;)

Uten aa ha noe aa bygge det paa, vil jeg si LON-NYC/WAS .. Zurich-LON (enormt mye bankfolk) .. Til/fra Hong Kong, Singapore, Tokyo ... Geneve-NYC (FN..) ..

LAX/SFO-NYC er og et market, her har UA gått av veien for å å lage p.s.-produktet sitt.

I tillegg så er det strekk som har F-klasse bare i gitte sesonger, som feks. noen av SQ sine ruter (SIN-NZ). En annen ting er at SQ har to forskjellige F-produkter. Det ene er det man finner i 77W'ene og 777'ene (non-ER), som er basert på "gamle", vanlige seter. Det andre produktet er fullt ut "suites", som brukes på 774'ene til LAX, SFO, NRT, LHR, ZRH, FRA, etc. Det nedgraderte produktet finner man mest på regionale desitnasjoner, samt midtøsten (DXB/CAI).

For BA (og andre) er også Sør-Afrika (JNB/CPT) et sted med bra dekning i både F og C. En anne spesiell BA-case er vel og LHR-CAI og LHR-TLV som traffikeres med et fullt F-produkt, på trodd av relativt korte distanser.

Når det gjelder finans-destinasjoner er det vel mellom New York of LHR/FRA/ZRH man finner de feiteste lommebøkene. En anne indikasjon på ruter med bra bellegg er jo f.eks. LH sine BBJ/ACJ-ruter mellom DUS og MUC mot EWR (og ORD?) hvor man flyr småfly i rein biz-konfig. Samme ser man med Air France fra CDG til LOS og andre steder i Afrika som har mye olje-relatert butikk.

En annen form for bruk av fullt F-produkt er vel hva SQ gjør på BKK-SIN, hvor det ikke er nødvendigvis noe ekte behov for produktet, og ei heller stor betalings-vilje, men hvor SQ liker å ha bra tilbyder-service for å stjele F-kunder fra TG sitt marked, på tross av at man er i samme allianse. Tilsvarende finnes det og masse flygninger mellom KUL og SIN av både SQ og MH for å tekke hverandres kunder.

Men jeg skulle egentlig sove jeg....

Originally posted by Bizflyer

First class ZUR-LON?

LX har brukt 330'er på strekningen, som i teorien har en F-kabin. Utover dette har jo SQ sin daglige ZRH-MAN, som "bare" er bookbar i C. Litt moro må en jo ha.

Zurich = ZRH .. :up:

Swissair hadde en lang tradisjon med aa fly DC-10 og MD11 paa de mest busy tidene for aa tekkes bankfolket.

Uten at jeg har sett noe data på det, kan jeg tenke meg LGW-BGI kunne være en strekning med høyt belegg på første/business class.

Originally posted by ph-ndr

Når det gjelder finans-destinasjoner er det vel mellom New York of LHR/FRA/ZRH man finner de feiteste lommebøkene. En anne indikasjon på ruter med bra bellegg er jo f.eks. LH sine BBJ/ACJ-ruter mellom DUS og MUC mot EWR (og ORD?) hvor man flyr småfly i rein biz-konfig. Samme ser man med Air France fra CDG til LOS og andre steder i Afrika som har mye olje-relatert butikk.

Det private air greiene er en slags business class med litt bedre service og ikke forste klasse. Er vel ca 50-60 seter i de 319/737 de bruker (2+2). Fattern floy med dem som en KLM flight Amsterdam-Houston for ikke lenge siden saa det er tydeligvis ett market for de paa flere ruter. I folge han va CA'ene kledd som kelnere paa en fin restaurant

Originally posted by LN-MOW

Zurich = ZRH .. :up:

Swissair hadde en lang tradisjon med aa fly DC-10 og MD11 paa de mest busy tidene for aa tekkes bankfolket.

Og en sjelden gang dukket de også opp i Oslo. Hadde selv gleden av å observere en MD11 fra Swiss air Asia på Gardermoen for noen år siden. Årsaken til at den hadde forvillet seg dit var et eller annet worldcup arramgement på ski.

Originally posted by Someone
Det private air greiene er en slags business class med litt bedre service og ikke forste klasse. Er vel ca 50-60 seter i de 319/737 de bruker (2+2). Fattern floy med dem som en KLM flight Amsterdam-Houston for ikke lenge siden saa det er tydeligvis ett market for de paa flere ruter. I folge han va CA'ene kledd som kelnere paa en fin restaurant

Jeg vet disse flygningene er reine biz-flygninger, men det sier noe om at ruten er pengesterk, det selges ikke åpent mye rabbert på disse (men storkunder har jo sine avtaler).

En anne sidetård er jo at LH har et samarbeid med Netjets, hvor de koordinerer bookinger/salg av tid på biz-jet fly for sine kunder. LH har også bygget en egen F-temrinal i FRA for utelukkende sine egne F-kunder og HON-meldlemer. HON Circle er et sånt elite-nivå a la SAS sitt Pandion, men som er åpent mot veldig høy inngangsterskel.

Brukte ikke Emirates a340-500 på DXB-ZRH pg.a av et selskap hadde tatt av så mange biz-billetter per flygning?

Back