Replying to Topic 'Hva er de beste markedene for First Class'
LAX/SFO-NYC er og et market, her har UA gått av veien for å å lage p.s.-produktet sitt.
I tillegg så er det strekk som har F-klasse bare i gitte sesonger, som feks. noen av SQ sine ruter (SIN-NZ). En annen ting er at SQ har to forskjellige F-produkter. Det ene er det man finner i 77W'ene og 777'ene (non-ER), som er basert på "gamle", vanlige seter. Det andre produktet er fullt ut "suites", som brukes på 774'ene til LAX, SFO, NRT, LHR, ZRH, FRA, etc. Det nedgraderte produktet finner man mest på regionale desitnasjoner, samt midtøsten (DXB/CAI).
For BA (og andre) er også Sør-Afrika (JNB/CPT) et sted med bra dekning i både F og C. En anne spesiell BA-case er vel og LHR-CAI og LHR-TLV som traffikeres med et fullt F-produkt, på trodd av relativt korte distanser.
Når det gjelder finans-destinasjoner er det vel mellom New York of LHR/FRA/ZRH man finner de feiteste lommebøkene. En anne indikasjon på ruter med bra bellegg er jo f.eks. LH sine BBJ/ACJ-ruter mellom DUS og MUC mot EWR (og ORD?) hvor man flyr småfly i rein biz-konfig. Samme ser man med Air France fra CDG til LOS og andre steder i Afrika som har mye olje-relatert butikk.
En annen form for bruk av fullt F-produkt er vel hva SQ gjør på BKK-SIN, hvor det ikke er nødvendigvis noe ekte behov for produktet, og ei heller stor betalings-vilje, men hvor SQ liker å ha bra tilbyder-service for å stjele F-kunder fra TG sitt marked, på tross av at man er i samme allianse. Tilsvarende finnes det og masse flygninger mellom KUL og SIN av både SQ og MH for å tekke hverandres kunder.
Men jeg skulle egentlig sove jeg....