Hva er bedre enn en Tristar?

For et FLY! Herlige bilder!

BA fløy Tristar på FBU i ny og ne på 80-tallet, ved irregularities. Perplekse nordmenn ble plassert på 1A i First. Skjønt, dengang kostet jo FBU-LHR i Club det samme som man flyr jorden rundt for nå.

TWA fløy jo også Tristar JFK-FBU-ARN-JFK en god stund. På særlig varme dager ble kjærra stående på FBU i timesvis , pga. fuel density og vekt/short RWY. Ingen stor suksess. Men kaotisk gøy.
 
.

TWA fløy jo også Tristar JFK-FBU-ARN-JFK en god stund. På særlig varme dager ble kjærra stående på FBU i timesvis , pga. fuel density og vekt/short RWY. Ingen stor suksess. Men kaotisk gøy.

.. og dette er faktisk samme fly som bildet over, hvor mekken sitter inne i toer'n.

107170.jpg
 
Er det sant? A kodak moment! Bildet ser for øvrig ut som det er tatt til 17. mai.

Ikke umulig da, at det er jeg som sitter ver vinduet på rad 2, på vei fra HNL.

Flott fly. Husker takhøyden var enorm? (Før jeg dovnet bedøvet av beluga-kaviar og vodka over Færøyene...).
 
Her er noen bilder fra vår lille utflukt på fredag.. Emirates Auto Museum er museumet til ”The Rainbow Sheik” som noen av dere sikkert husker som skruen som bestilte en bråte Mercedes S klasser i regnbuens farger. Han hadde ca 200 helt absurde biler samlet i en pyramide, samt en herlig sliten Tristar parkert i ørkenen som egentlig ikke var en del av showet?? Dragen synes faktisk også dette var litt artig – men delte ikke helt ”klump i halsen” følelsen far fikk…

Dette er forøvrig en tidligere BA maskin fra november 1974.

Beklager den elendige bildekvaliteten – far var dehydrert, sentimental og det var 38 grader.
photo 01.jpg

photo 03.jpg

photo 04.jpg

photo 05.jpg

photo 12.jpg

photo 13.jpg

photo 21.jpg

photo 22.jpg

photo 23.jpg

photo.jpg
 
Tre bilder, tatt i Roswell NM i dag. N161AT har dog ikke vært airworthy på noen år ....

1072423_10200857617341753_1821411976_o.jpg


1072369_10200857617901767_27893739_o.jpg


1025571_10200857617021745_3045881_o.jpg
 
Et par til, som dukket opp i gruppen .. Eastern-maskinen ble operert for Air Algerie og en del av det crewet endte opp i ATA - derav koblingen. PanAm'en tror jeg bare 'ble med' fordi bildet var fint .. ;)

1005648_10201419923450763_1774991969_n.jpg


1002567_10201419924770796_1021723111_n.jpg
 
Nei, aldri. TWA og BA er vel de eneste som kom med Tristar til FBU, med mulig unntak av noen VIP flighter.
 
Takk skal du ha LN-MOW for flotte og interessante bilder. Tom fuglene ser ut til å like TriStar'en :-)

Espen
 
Tom fuglene ser ut til å like TriStar'en :-)

Ja, desverre ... det er nok mye reder og fuglemøkk på de mest umulige steder .. :(

Her er 'Big Red' - og en Eastern-kjerre til. Pipler stadig inn nye bilder fra ex-kollegene ..

62851_10201421282844747_104198625_n.jpg


993326_10201419926490839_267284906_n.jpg
 
Jeg er ikke den som har flest flytyper under beltet, men må si jeg er glad jeg er såpass gammel at jeg fikk oppleve å fly tre klassiske tri-holere: TriStar (Eastern), B-727 (Eastern) og gamle ordentlige DC-10 (SAS) :D
Men det var i 1987 og lenge, lenge før man var oppsatt med kamera...

Takk til alle som poster bilder her i alle fall. Skal lete litt etter finere linjer i luftfarten.
 
Tristar... Er i mine øyne noe av det flotteste som er laget av fly.. Samt DC10.. Er så glad for at jeg har fått opplevd å fly i begge typ maskiner :)
 
Lækkert Andreas!!

Husker du hvor mange seter ATA kunne øke med i -500 maskinene når de satte inn den ekstra nødutgangen bak vingene?

Beste hilsen Espen
 
Det var ikke det som var åraken. Det kom nye regler angående avstand mellom nødutganger (min. 60 fot), og siden maskinene ble hentet hjem fra utenlandsk register, gjaldt ikke 'grandfather rights'. Detfor måtte dørene ettermonteres på våre fem -500'er.
 
Back
Top