Hoteller lei av at PIA-crew stjeler

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Er dette et problem i Oslo også, tro .. ?

The UK police officials have urged the Pakistan International Airlines (PIA) management crew, which included airhostesses and stewards, to stop stealing goods from hotels and shops during their stay in that country.

"I would be grateful if PIA could confirm by return the steps it will take internally to support us as we look to solve this problem together," The Dawn quoted Stuart Ellison, superintendent of Greater Manchester Police, North Manchester Division, as saying, referring to his talks with the Pakistan Airlines.

http://www.newstrackindia.com/newsd...ational-Airlines-crew-for-stealing-goods.html

For en god reklame, gitt!

Lurer på om de stjeler litt fra hattehyllene og baggasjerommet også??

BF:cool2

Er dette et problem i Oslo også, tro .. ?

Jeg bodde tidligere fast på et hotell i Oslo som var fast hotell for crew, og det var flere flyselskaper hvor de gruet seg til å vaske rommene etter utsjekk. Både tyveri og møkkete rom (hvilket er imponerende på et døgns opphold) var gjennomgående problem hver gang visse selskaper overnattet.

PIA hadde for få dager siden en annonse i avisen, hvor de ba om tilbud på crew-hotel i Oslo, men ut i fra teksten kunne det se ut som det kun gjaldt for flightdeck-crew. Da er det kanskje "klasse"-forskjell hos PIA på piloter og øvrig flyvende personell.

Var det ikke en sak her tidligere om at PIA Flight deck crew bodde på Grand mens flyvertinnene bodde på et eller annet pensjonat??

BF:fly

Med alt man har hørt om PIA i det siste så høres det ut som et selskap som virkelig balanserer på kanten. Virker som det ikke finnes positiv bedriftskultur der i det hele tatt...

Jeg har bodd en del på Grand i Oslo og har da sett PIA piloter vært til stede. Jeg har ikke lagt merke til CC fra PIA der.

(THAI crew bor på Christiania og det er så kjekt å se hvor morsomt de har det sammen.. )

Er det noen som kjenner til andre flyselskaper hvor flightcrew og cabin crew bor på forskjellige hoteller? Om det som står i denne tråden medfører riktighet, må jeg si jeg synes dette var/er en ganske råtten behandling fra PIA sin side.

Last edited:
Også catering-traller forsvinner i nærheten av PIA ansatte. De siste to årene er 800 traller blitt borte.
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=10050026

Sjekket ebay? :p

Mistenker at mye av dette er ren uduglighet fra sentralcateringen og utestasjonene. Man skal ha tunga rett i munnen for å holde beholdningene hos cateringselskapene på utestasjonene på rett nivå, og man må følge opp dette nøye. Mesteparten av dette er sikkert bare havnet på feil plass for aldri å finne tilbake til HQ eller andre steder ..

Dårlig skjult fremmedfrykt ITT. Har liten tro på at PIA crew stjeler i noen større utstrekning enn andre.

Dårlig skjult fremmedfrykt ITT. Har liten tro på at PIA crew stjeler i noen større utstrekning enn andre.

Vær så snill å ikke begynne å trekke inn fremmedfrykt bare fordi det for en gangs skyld er PIA og ikke FR som får gjennomgå.

Det er ingenting her som hinter om fremmedfrykt.

A PIA official in UK told Pakistan Today that Mir had already completed his tenure at Birmingham but was still working on the post due to his strong political backing.
The official further said PIA’s high ups had also received a number of complaints regarding his misbehaviour with overseas Pakistanis but no one had dared to take action against him.

Fantastisk .... Men han vil vel ikke forlate gullgruven sin ...

Sjekket ebay? :p

Mistenker at mye av dette er ren uduglighet fra sentralcateringen og utestasjonene. Man skal ha tunga rett i munnen for å holde beholdningene hos cateringselskapene på utestasjonene på rett nivå, og man må følge opp dette nøye. Mesteparten av dette er sikkert bare havnet på feil plass for aldri å finne tilbake til HQ eller andre steder ..

Helt riktig, det står MYE på OSL. De vil ikke ta det med seg tilbake pga av vekt og diverse andre unskyldninger. Så det overasker meg i grunn at det er så få som 800 traller de savner.

Helt riktig, det står MYE på OSL. De vil ikke ta det med seg tilbake pga av vekt og diverse andre unskyldninger. Så det overasker meg i grunn at det er så få som 800 traller de savner.

Trallene må da koste en del kroner, og en eller annen må da ha ansvaret for at det antallet man har med seg ut, er tilsvarende man har med seg hjem.
I min hverdag skal jeg garantere deg at den sjåføren som ikke har orden i regnskapet får en faktura på differansen.
Utrolig hvor fort de lærer da :)

*Off topic*

Er det mulig å få tak i brukte slike traller, altså slike de triller rundt med maten og drikken i flyet.
De må vel på et eller annet tidspunkt bli slitte, eller må sertifiseres på nytt og da går jeg ut fra at det koster litt.
Hadde vært kjækt å hatt et par slike til å oppbevare saker og ting i..

*Off topic*

Er det mulig å få tak i brukte slike traller, altså slike de triller rundt med maten og drikken i flyet.
De må vel på et eller annet tidspunkt bli slitte, eller må sertifiseres på nytt og da går jeg ut fra at det koster litt.

Søker du jobb i PIA, er det hvertfall mulig å skaffe seg noen slike :D

Ikke fra PK fra PK sine fly ihvertfall. Ingen catering blir normalt gjort på OSL. Det kan være mye fra veldig gammelt av, og hvis det er tilfelle så er det ingen problemer for PK å ta det med, trippel-7'en har ikke så mange vektbegrensninger på den strekningen.

Angående crew, så er det stor forskjell på cockpit og cabincrew i status. Det har vel begynt å jevne seg litt ut, ettersom PK har fått dårligere og dårligere rykte i hjemlandet, og må ta mer og mer økonomisk ansvar for driften sin. Men fortsatt så er pilot i PK veldig høyt på rangstigen i Pakistan.

Det er heller ikke så mange år siden cockpit-crew for LH bodde annerledes enn cabin-crew, og det gjaldt også mange andre "legacy-carriers". Nå har det blitt mer vanlig at de plasseres på samme hotell.

*Off topic*

Jeg husker jeg så at Lufthansa solgte slike traller i sin Duty Free katalog. De blir pusset opp og du kan velge mellom flere motiver utenpå. Ganske så kule. Husker ikke prisen, men tror de skulle ha over 200. 000 M&M miles for de.

Back