Shuttlebuss til/fra Quality Hotel Gardermoen…så ligger LHL på andre siden av veien.
Rutebussen er da mye billigere.
Shuttlebuss til/fra Quality Hotel Gardermoen…så ligger LHL på andre siden av veien.
Er det nytt at LHL sykehuset tilbyr overnatting?
Rutebussen er da mye billigere.
Flott, penger spart er penger tjent, men hvor mye forskjell kan det være på en buss billett til Jessheim?![]()
Ellers så er det vel vanlig at sykehus, spesielt spesialsykehus folk kommer langveisfra for å få behandling på, og sykehus i distriktet at det er et pasienthotell for pasienter og pårørende Og så leies den resterende kapasiteten ut på det åpne markedet. Er liknende for pingvinhotellet på UNN, der kan hvem som helst bo, såfremt det er kapasitet![]()
Shuttlebuss koster 80, en voksen på vanlig rutebuss koster 39 kroner om du kjøper billetten på forhånd, 20 kroner ekstra om du kjøper den om bord.
(Jeg som tar den bussen av og til, synes 80 kroner er unødvendig dyrt).
Forhåndskjøp gjør man lettest via appen
https://ruter.no/reise/ruter-appen/...Y1K6EkHtd_8O6V_M_MVsT_rVfYN285uhoCPgQQAvD_BwE
Flott. da har jeg klikket rundt på den appen men har ikke funnet stoppestedet mitt enda. (Prøvde med Quality hotel men der kjøpte den ikke, heller ikke LHL Hotel)
Er det greit å bare kjøpe en 39 kroners billett for den dagen man reiser, eller skal alt være nøyaktig med klokkeslett og stoppe sted?
Billetten er gyldig i et gitt område i 1 time, og må være gyldig ved ombordstigning og det heter vel 4N der oppe
To avoid misunderstandings, we would like to inform you that the LHL hotel is located in the same building as the LHL hospital, and that there will be patients and hospital employees in the guest areas and in our restaurant. The restaurant is not a full service restaurant. It has limited opening hours and a limited menu. You can select from a small menu in our reception when the restaurant is closed. We serve hot and cold disher, drinks and alcoholic beverages. Our beds have hotel standard, and our employees are hotel employees. Our hotel is clean, nice and welcoming. Best regards LHL hotel
Flott. da har jeg klikket rundt på den appen men har ikke funnet stoppestedet mitt enda. (Prøvde med Quality hotel men der kjøpte den ikke, heller ikke LHL Hotel)
Er det greit å bare kjøpe en 39 kroners billett for den dagen man reiser, eller skal alt være nøyaktig med klokkeslett og stoppe sted?
Prøv og søk opp Lokevegen.
Ok da så.
Best å kjøpe billetten like før avgang da, aner ikke en dag i forveien hvilken buss avgang jeg rekker.
Som andre har nevnt: Du kjøper en billett som er gyldig for en sone, og den er gyldig i en time. Du skal til holdeplassen som heter Lokevegen, men så lenge du kjøper den som koster 39 kroner, og det står sone 4N er du good to go.
Som nevnt tidligere, er det 450 (Årnes) og 420 (Jessheim) du kan ta.
450 starter der, så det pleier å være bra med ledige sitteplasser. Siden den starter/slutter ruta der, er det ikke mulig å ta den feil veg.
420 kommer kommer fra Maura. Står det "Kopperud" på bussen, er det feil veg.
Til min store glede fant jeg ut sist jeg var over, at amerikanske kredittkort endelig blir akseptert i appen ... det gjorde livet mye lettere.
Til min store glede fant jeg ut sist jeg var over, at amerikanske kredittkort endelig blir akseptert i appen ... det gjorde livet mye lettere.
…reise på Svenska Jernvegen Nord.
Psst: Statens Järnvägar, ikke Svenska. Men den svenske staten.
Slight change in plans..
Da skal jeg isteden bo på Thon Hotel Gardemoen, men ser ut som det er samme rutebusser som går den veien, 450 og 420, men stoppet blir vel ikke i Lokeveien.
Antar det også er samme shuttle buss til de hotellene også.
Skal bare ta første og beste bussen for å dele rom med en gammel venn som også er på vei til Florida.
Spørs da om det også blir zone 1, må vel fikle med den appen og dra svaret ut enten den vil eller ikke.
Fikk dog appen til å svelge kreditt kortet på første forsøk, så dette kan gå bra.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.