Lite jeg bor på hotel i min egen by, så store erfaringer fra rommene har jeg vel ikke akkurat.
Men jeg kan jo liste opp noen:
Ernst - nyoppusset og veeeeeldig trendy. Minus med rom ut mot atriet da jeg selv foretrekker rom ut mot friskluft. Er nok i det høyeste prisleiet på hotellrom i byen. Stort minus for ramme vinpriser (opp til 5 ganger polpris - får meg til å boykotte!)
Caledonien - En fordums stolthet. De har noen rom som er mer moderne enn andre. De står foran en stor oppussing av hele hotellet leste jeg i avisen i dag. Også i det høyere prisleiet.
Scandic - Slitent hotel uten spennende fasiliteter. Ikke noe jeg vil anbefale
Comfort Hotel Kristiansand - Ny renovert og forstørret. Har også noen rom uten vindu ut. Noe rimeligere enn de foregående. Får man et av de nye rommene, bør dette være et godt alternativ om man ser på prisen.
Hotel Norge - Har ikke sett rommene her. Men de har utrolig god mat, og frokosten kjemper hvert år om prisen for landets beste hotellfrokost. Har eget bakeri. Minus for mye støy fra Kick (utested) i helgene som ligger rett over gaten. Spesielt dersom du har rom ut mot Dronningensgate (som veldig mange rom har)
Hotel Sørlandet: Nyoppusset for et par år siden, men noen sier at det alt begynner å virke slitent. Ingen restaurant (dvs kun for selskaper), ligger ca 1 km fra sentrum, Har en uuutmerket fotballpub på gateplan (UpTown Sportsbar) Stort minus for nattklubben Spot som spille så høy musikk at man ikke får sove før etter de har stengt da gulvene vibrerer av den høye bassen.
Hotel Sjøgløtt - Minihotel på 14 rom. Hotel nesten uten betjening og fasiliteter.
Hotel Yess!! - Hotel nesten uten betjening og fasiliteter. Hotellenes svar på Ryanair.
Dessuten har man et par hoteller ute ved Dyreparken. Mest innrettet til barnefamilier, og ikke veldig romantisk anlagt. Dyr og ikke spesielt god mat. Fabrikkpreget.
For en romantisk weekend, ville jeg heller valgt Hotel Norge i Lillesand! Lite koselig hotel, med en intim liten restaurant. Så kan dere heller kjøre de 15 minuttene til Krsand på lørdagen hvis dere vil se på byen, ta en lunsj eller shoppe litt.
Håper dette hjalp litt på vei!
BF:cool2