Som nevnt her er det nok lurt å bo noelunde i distriktet hvor messen skal avholdes.
Kan hvertfall varmt anbefale Radisson Slavyanskaya.
Ved hotellet ligger det et stort kjøpesenter (Evropeisky) som har det meste. Kontrastenes tro
ligger det også et tradisjonelt marked like ved. Usikker akkurat på nattelivet i området, men det er noen barer i kjøpesenteret. Ta heller kontakt på pm for dette, skal sende deg tips på alt fra Usbekiske til Engelske barer og nattklubber.
Like ved hotellet finnes metrostasjon Kievskaya, stasjonen dekker 3 linjer. De 3 første stoppene etter Kievskaya (Mørkeblå linje) dekker en god del av de mest kjente seeverdighetene (Arbat, Røde Plass, GUM og TSUM kjøpesenterene, Teateret, Tverskaya, osv).
Fra Kievskaya er første stopp på (Brun linje) den legendariske Gorky Park.
(Selv om noen skulle tilby taxi/buss, er egentlig metro eneste fornuftige transportmiddel på dagtid, selv om det i rushet er sild i tønne prinsippet, til gjengjeld er den svært effektiv og det går tog på 1. min intervaller)
Eneste grunn eg ser for å velge SAS (SK) foran Aeroflot (SU) må være stor forskjell i pris eller om man jakter poeng på en evt eurobonus konto. Inflight srevice ser eg andre har forklart
Som nevnt flyr både SK og SU til SVO, og ankommer samme terminal (D). Til DME flyr feks Lufthansa og Air Berlin.
Før var DME uten tvil best å bruke, men føler at den i det siste blitt for liten og er nokså overbefolket. Så vil nok holde en knapp på SVO nå, og terminal D er både ny, romslig og flott.
Til flyplassene er den anbefalte reisen ca like lang. Aeroexpress fra Belorusskaya jbst til SVO eller Aeroexpress fra Pavletskaya jbst til DME.
Lurer du på noe, fyr løs her eller på pm.
God tur!