Hotell Färöarna

Savipix

ScanFlyer Rusty
Hotell Färöarna

Skall ta mor på en luftetur till Färöarna i månadsskiftet mars/april. Är det någon som har tips på hotell i Torshavn? Min mors krav: "Det skall vara det bästa på ön!"

Re: Hotell Färöarna

Jeg bodde på Hotel Vagar for snart to år siden. Det er foråpentligvis ikke Færøenes beste hotell, men det var steike billig og lå praktisk til 2 minutters kjøretur fra flyplassen. Man kunne atpåtil bedrevet flyspotting fra restauranten hvis man hadde slike ønsker - men det høres ikke ut som om morsan har slike lyster.

Hotel føroyar
Om vi skal stole på TripAdvisor, så er du inne på noe!
888b707f409c740c22c10d5fbcbe8643.jpg

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Hotel Tórshavn dårlig seng og dårlig bad men ellers greit
Hotel hafnia hvis en er heldig å får nyoppusset rom så ok
Bakdelen med hotel føroyar er at det ligger uten om sentrum, men fin utsikt, har en bil ikke noe problem uten tvil det beste hotellet

Jeg bodde på Hotel Vagar for snart to år siden. Det er foråpentligvis ikke Færøenes beste hotell, men det var steike billig og lå praktisk til 2 minutters kjøretur fra flyplassen. Man kunne atpåtil bedrevet flyspotting fra restauranten hvis man hadde slike ønsker - men det høres ikke ut som om morsan har slike lyster.

Det blir jo sånn omtrent som å bo på Hønefoss hvis du skal besøke Oslo. Da jeg var på Færøyene, var det ingen som dro til Vagar før de var sikre på om flyet kom til å lande ( pga vær/vind ).

Jeg kjenner ikke til noe jeg vil kalle luksushotell på Færøyene. Hotel Føroyar er antagelig det beste, men det lukter konferansehotell lang vei og ser ut som et 2/3-stjerners hotell. De ligger så langt utanfor sentrum at ikke engang jeg ville funnet på å gå derifra ned til sentrum. Skal man på utflukter rundtom på øya sparer man litt tid på å bo så langt langt ut ved hovedveien ut av byen.

Selv bodde jeg på Hotel Tórshavn som har den beste beliggenheten og fungerte greit, men standard var ikke mye å skryte av.

Hotell Färöarna

Jeg kjenner ikke til noe jeg vil kalle luksushotell på Færøyene. Hotel Føroyar er antagelig det beste, men det lukter konferansehotell lang vei og ser ut som et 2/3-stjerners hotell. De ligger så langt utanfor sentrum at ikke engang jeg ville funnet på å gå derifra ned til sentrum. Skal man på utflukter rundtom på øya sparer man litt tid på å bo så langt langt ut ved hovedveien ut av byen.

Selv bodde jeg på Hotel Tórshavn som har den beste beliggenheten og fungerte greit, men standard var ikke mye å skryte av.

Merkelig å skulle uttale seg så bastant uten at du selv å ha bodd på Hotel Føroyar. Jeg har bodd der. Hotellet har flott utsikt, spesielt fra frokostsalen, og får du rom på bakkenivå vil sauene beite ikke langt fra vinduet. Det er koselig! Rommene har bra og enkel standard, kanskje vel sterilt for min smak - og ikke noe luksus. Men god plass, meget bra restaurant og hyggelig stemning. Det er en flott spasertur ned til sentrum, som absolutt er verdt å få med seg - og en del av det å oppleve byen. Tilbake er det fint med både buss og taxi (billig) om man ikke vil gå. Organiserte turer starter ofte på hotellet, eller så kan man enkelt få de som organiserer turene til å dra innom. Viktig å gjøre mer enn å være i Torshavn når man er på Færøyene.

Last edited:

Merkelig å skulle uttale seg så bastant uten at du selv å ha bodd på Hotel Føroyar.
Jeg gjorde research og valgte bort det hotellet, men var likevel innom der en tur.

Var det noe av det jeg skrev som du mener ikke stemte?

Om dere skal bo der ute på landet og ønsker se mere enn sauene rundt hotellet så må dere nesten leie bil.

Skjønner ikke hvorfor du farer med sånt tull, det er problemløst å gå til/fra byen fra hotellet. Selvsagt ikke i drita tilstand, men sjeldent man drar til Færøyene for å bli drita. Yess sir i bob.

Skjønner ikke hvorfor du farer med sånt tull, det er problemløst å gå til/fra byen fra hotellet.
Selvsagt er det teknisk mulig å gå en time hver vei for å komme til nærmeste by, men det er vel ikke akkurat noe som passer de fleste.

Går nesten ut fra at det finnes pengebiler utpå den holmen..
Kanskje ikke uber, men taxi burde være mulig om bakkene blir for lange!

Sent from my HTC One M9 using Tapatalk

Det tar 10 minutter å gå ned, 20min å gå opp.
Springe mener du vel? 51 minutter sier Google at det tar. Tiden du angir var det jeg brukte for å komme meg opp til Miklagardur som ikke engang er halvveis.

Bil är oavsett att rekommendera om man vill få med sig något som helst annat än Torshavn och har begränsat med tid. Hotel føroyar var trevligt och helt klart värt 750DKK/natt.

I am going back!

Skjønner ikke hvorfor du farer med sånt tull, det er problemløst å gå til/fra byen fra hotellet. Selvsagt ikke i drita tilstand, men sjeldent man drar til Færøyene for å bli drita. Yess sir i bob.
Det må være første gang jeg ser Robertaas henvise til leiebil, så da er jeg jammen villig til å tenke at det er noe i det..!

Back