Høst på OSL

viking1965

ScanFlyer Silver
Høst på OSL

Ble en liten tur til Osl også på søndag.
Lavt skydekke og antydning til tåke på formiddagen, men været bedret seg betraktelig på ettermiddagen :D

_DSC9409_web.jpg
Irriterende innramming da noen glupinger har plassert et gjerde midt i glaninga :). Stod forøvrig på en svær kabeltrommel som befant seg et helt annet sted sist jeg var der...Noen som kjenner til det....?
Var så pass trist at jeg like godt fjernet resten av fargene.
Funnycropping:p
Fikk visst bare det ene Air Cairo..
Thomas Cook i pastellfarger
Trøblete motlys, men jeg må visst alltid ha med en Thai
Denne kom bare dumpende inn fra sør på vestre bane
Funnycropping #2
[
_DSC9925_web.jpg
/QUOTE]
Så ikke Putzmeister før jeg bladde gjennom bildene...stokk blind:cool:
Takk forøvrig til TobyAllan for glimrende gjennomført nedtelling av fly:D

Re: Høst på OSL

Bra bilder :)

Men det er en ting jeg har lurt litt på, hvorfor quoter du alltid bildene dine?

Hvem sin C17 er det der ?
1/15 del norsk, men uvisst hvilken del :lol:
Så vidt jeg har forstått er dette et Multinasjonalt samarbeid hvor Norge, sammen med 12 andre nasjoner samt 2 PfP nasjoner (Sverige og Finland) skal anskaffe et visst antall C-17 (3-4??). Anskaffelsen er gjort gjennom amerikanske myndigheter ved så kalt FMS-cases( Foreign Military Sales)
Hjemmebase i hvert fall for dette flyet er Papa, Ungarn.
Selve programmet kalles Strategic Airlift Capacity (SAC).

Så vidt jeg har forstått er dette et Multinasjonalt samarbeid hvor Norge, sammen med 12 andre nasjoner samt 2 PfP nasjoner (Sverige og Finland) skal anskaffe et visst antall C-17 (3-4??). Anskaffelsen er gjort gjennom amerikanske myndigheter ved så kalt FMS-cases( Foreign Military Sales)

Skulle likt å visst S-Mode koden på den der ja.
Har du flere bilder av den ?
Reg er bare 01 ?

Mann!! Dette var flotte bilder! Nydelige farger og god skarphet!

Noe av det bedre jeg har sett her fotomessig på en stund!

Splitte mine bramseil, lekkerbiskener på rekke og rad. Synd grizzlybjørnen med brødbilen ødela det siste bilde :colgate:

Her var det mye rått! Kjempe skarpe, og veldig flott med høstfarger også. Jeg likte faktisk siste bilde av Austrian veldig godt, flott balanse av fargene!:)

Stemmer. Kan også opplyse at de har 3 stk i flåten (SAC 01-02-03)
Callsign BRK (BARTOK)

Flotte bilder!

WOW virkelig bra bilder, skulle gjerne ha vært der, men noen må jo få jobbet litt haha, håper da min radar scanning her fra Halden hjalp litt :), får se om ikke snart der blir tid for en tur til Gardermoen igjen :)

der hvor Putzmeister står, er det på innsiden av flyplassen eller offentligt område ??

Last edited:
Back