• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Homse-love in the air - Hva skjedde?

Stian du må passe deg, dette forumet oversvømmes av hårsåre medlemmer ;)

Jeg vet ikke om hårsår er den rette beskrivelsen her , men alle bør være oppmerksom på hvordan man ordlegger seg i et åpent forum.

Det vil alltid være ulike meninger om mangt og mye. Takhøyden skal være stor, men det fordrer at alle skriver med respekt og på saklig grunnlag.

Sleivete bemerkninger bidrar til at vi som Forum mister gode bidragsytere over tid og dermed blir fattigere som forum for Flyprat.

Eller skal vi opprette eget fjortisforum?

Fakta var at dette var et morsomt PR-opplegg fra SAS sin side, som faktisk ga overraskende mye oppmerksomhet - utenfor Skandinavia! Her i Skandinavia er det liksom ikke noen stor greki at to personer av samme kjønn gifter seg og at et kommersielt selskap står bak et slikt opplegg. Min egen datter på 6 år reagerte knapt med skuldertrekk da jeg sat at to menn skulle gifte seg på et fly, "jaja, whatever, pappa". Det ser jeg på som et tegn på at fremtiden kanskje er noe mindre fordomsfull enn en del av samtiden. Uten at jeg vil gå ut med tall, så er PR-effekten av "LOVE is in the air" beregnet til ganske mange millioner, med en rimelig liten investering. ROI på den kampanjen er ganske enkel å regne hjem. Et morsomt opplegg - og utvilsomt en stor opplevelse for de to vinnerparene og alle involverte. (selv fikk jeg oppgaven å rapportere videre i sosiale medier de rapportene som kom fra flyet, live via ACARS)

Uten at jeg vil gå ut med tall, så er PR-effekten av "LOVE is in the air" beregnet til ganske mange millioner, med en rimelig liten investering. ROI på den kampanjen er ganske enkel å regne hjem.

Av ren nysgjerrighet: Hvordan måler dere egentlig denne effekten? I økt kjennskap til varemerket, positive relasjoner til varemerket eller som økt salg på grunn av kampanjen?

Av ren nysgjerrighet: Hvordan måler dere egentlig denne effekten? I økt kjennskap til varemerket, positive relasjoner til varemerket eller som økt salg på grunn av kampanjen?

Medieomtale, går jeg ut fra. Så regnes det om til reklameverdi, enten på en enkel eller mer avansert måte. Enklest ved å måle hva en tilsvarende annonse i samme avis hadde kostet. Slik positiv redaksjonell omtale er gull verdt, og ofte billigere og bedre enn rene annonser..

OT: Og vi blir "lurt" hele tiden - faktisk er feltallet av artikler og reportasjer som ikke er rene hendelser (ulykker, dårlig vær, trafikkproblemer, terroraksjoner etc...) rett og slett mer eller "kjøpt og betalt" av noen som ber om omtale, på mer eller mindre tydelige metoder - alt fra pressemeldinger, via oppdragsbaserte nyhetsbyråer, PR-byråer eller rett og slett utspill bare for å selv komme på TV - f.eks. den store omtalen av "bulkedagen" rett før jul.

Last edited:
<mod>
Vi holder oss til SAS og arrangementet her.

Religion, politikk og seksuelle legninger kan man diskutere andre steder så unngår man å tråkke forumkolleger og andre på tærne. (Ja, for det ender med det i 95% av tilfellene).
</mod>

Back