Hokksund i faresonen

Håper virkelig det er flere som ønsker å støtte oss. Det er synd om Norge bare skal få dårlige og dårligere tilbud når det gjelder interessegrener og tilbud av forskjellige slag.

Flyplassen har jo vært der i mange år. Det har vært trafikk i mange år, og plutselig nå, i midten av 2011 har problemet blusset voldsomt opp.

Sammen klarer vi det!!

Folk har klaget så lenge jeg kan huske på Hokksund. Men 99% av de har flyttet ditt mens flyplassen har vært i drift, synes de ikke har noe klage rett i det hele tatt. E-134 ligger rett ved siden av flyplassen, bråker like mye den.

Det som er vært forskjell nå i forhold til før er at naboene har gått sammen for å klage.

Jeg håper at flyplassen ikke blir borte, det hadde vært synd. Men hvis de må stenge synes jeg at de nærliggende kommunene og Buskerud fulkeskommune bør finne ett nytt bedre egnet sted. Masse skog rundt her man kan lage flyplass. Men da kommer de samme idiotene igjen å klager, for da er det støy når de går tur på skogen:cool: Ola Normann er flink å klage, har man en interesse for noe med motor som da gir litt lyd i fra seg er det vanskelig å drive i Norge.

Håper disse idiotene i kommunestyret i Hokksund mister plassen sin til høsten.

Fornebu ble lagt ned, og GA skulle greie seg fint med den andre små søte plassene rundt Oslo. Eggemoen ble stengt, men der er det vel håp om å få på plass noe aktivitet igjen. Notodden er stadig truet, Kjeller er truet og nå Hokksund.

TØI laget en rapport om luftsport i Norge på oppdrag for Samferdselsdep. der usikkerhet er den største utfordringen for miljøet. Samtidig er det politisk enighet om at vi skal drive med luftsport her i landet. Man kan begynne å lure.

Valgår er det også i år...

Krise hvis forslaget fra kommunestyret går igjennom, både de og naboene burde tatt turen til den plassen av verden hvor jeg bor nå sett hvor "heldige" de er med tanke på GA aktivitet!

Last edited:
Rett og slett bare tragisk når det alltid er usikkerhet knyttet til den aktiviteten vi driver med.

Om ikke alt for mange år er det vel kun steinkasting og vannaktiviteter som blir lov i dette landet her . . . . . . . .

Back