Re: Hodetelefoner på charterfly - nødvendig?
Nå skal jeg ta utgangspunkt i IFE systemet jeg er mye borti, hva som gjelder for andre skal jeg ikke ta for meg.
Systemets overhaling/service intervaller er ikke nødvendigvis tilpasset det faktum at folk bruker andre headset osv... Men her er det snakk om så små toleranser at de verdiene vi snakker om vil ha liten påvirkning på systemets holdbarhet. Ser det sitter mange elektrokunnskaprike forumister her. Og fint er jo det. Men ikke prøv å si at de billige sennheiser hodetelefonene som blir utlevert er "spesiallaget for fly". At det finnes forskjellige impedanser i ulike headset er jo greit nok, men at det vil overopphete, skade, eller ødelegge IFE systemet? Neppe.
Systemet jeg er kjent med har sjeldent, eller tilnærmet lik aldri problemer med jack utgangene, eller lyden i seg selv. Skjermene derimot...
Nå skal jeg ta utgangspunkt i IFE systemet jeg er mye borti, hva som gjelder for andre skal jeg ikke ta for meg.
Systemets overhaling/service intervaller er ikke nødvendigvis tilpasset det faktum at folk bruker andre headset osv... Men her er det snakk om så små toleranser at de verdiene vi snakker om vil ha liten påvirkning på systemets holdbarhet. Ser det sitter mange elektrokunnskaprike forumister her. Og fint er jo det. Men ikke prøv å si at de billige sennheiser hodetelefonene som blir utlevert er "spesiallaget for fly". At det finnes forskjellige impedanser i ulike headset er jo greit nok, men at det vil overopphete, skade, eller ødelegge IFE systemet? Neppe.
Systemet jeg er kjent med har sjeldent, eller tilnærmet lik aldri problemer med jack utgangene, eller lyden i seg selv. Skjermene derimot...
Last edited: