Hodetelefoner/ørepropper inkl tilbehør til bruk på flytur

Re: Bluetooth adapter for fly

Har noen erfaring med en bluetooth adapter om bord i fly?
Altså, en dings man plugger inn i lyddelen til skjermen på kjærra, og som da overfører lyden til f.eks. Airpods eller lignende dings?
Bruker som regel mine Bose på reise, men de er litt vonde om man ser en film og sovner på en nattflight, da er proppene noe bedre :-)

Jeg har god erfaring med AirFly. Jeg har den billigste modellen, AirFly SE.

Re: Adapter til hodetelefoner, bruk ombord på fly

Mener at de nyeste Jabra (de to dyreste modellene) ha denne muligheten gjennom ladeetuiet.

Beste noise cancel in ear propper for flyturen

Hvilke ørepropper med støydemping er etter din mening de beste?

Er blitt ukependler med 2 timer pluss hver vei, og trenger noen gode in-ear propper som fjerner det meste av flystøyen.

Re: Beste noise cancel in ear propper for flyturen

Jeg mener active noice cancelling(ANC) på propper egentlig ikke er nødvendig. Hvis man får noen propper som passer bra i øret, så gjør de en god jobb med å blokkere støy. IMHO så forringer ANC lydvalitet og batteritid.

Airpods er ganske bra. Kjøp de nyeste og dyreste

Jeg mener active noice cancelling(ANC) på propper egentlig ikke er nødvendig. Hvis man får noen propper som passer bra i øret, så gjør de en god jobb med å blokkere støy. IMHO så forringer ANC lydvalitet og batteritid.

Airpods Pro, om man vil ha grei passiv demping også. Har man ikke iPhone så er det nok andre som er like greie å kjøpe men har ingen anbefalinger der

Re: Hodetelefoner/ørepropper inkl tilbehør til bruk på flytur

Det er unødvendig å kaste bort penger på de stygge ørepinnene, når det er så mange til en brøkdel av prisen som gjør jobben like godt. Jeg har et par JBL Tunebuds av eldre modell som er helt greie. Teknologien er kommet så langt de siste årene, at det å bruke (ekstra) kroner på toppmodellene er helt unødvenddig etter min mening. Du skal være temmelig lydekspert på å høre forskjell på en del av toppmodellene og deres rimeligere fettere.

Helt uenig. Aktiv støykansellering er kommet veldig langt de siste åra, det er hevet over tvil.

Han på den gamle tråden som drar inn økonomi, så er jeg enig, man trenger ikke slltid kjøpe toppmodellene, men i noen tilfeller ved ny teknologi kan det jo være verd det. Ikke for lyden, men for bedre aktiv støydemping.

De dyreste jeg fant kostet 8000, men de var nok mest for proffe musikere.

Lurte egenlig bare på erfaringer fra andre som fly mye og er lei støyen og trives med minst mulig av den.

Helt uenig. Aktiv støykansellering er kommet veldig langt de siste åra, det er hevet over tvil.

Han på den gamle tråden som drar inn økonomi, så er jeg enig, man trenger ikke slltid kjøpe toppmodellene, men i noen tilfeller ved ny teknologi kan det jo være verd det. Ikke for lyden, men for bedre aktiv støydemping.

Lurte egenlig bare på erfaringer fra andre som fly mye og er lei støyen og trives med minst mulig av den.

Mine Bose QC-45 har logget mange mil frem og tilbake fra Sør-Amerika, er fornøyd med de.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

Nå prøvde ikke jeg å si at ANC er dårlig. Mitt poeng var nok heller at ANC er egentlig ikke nødvendig på slike propper. Jeg har et par som kosta drøye 400 kroner som slår toppmodellen til sony på alle punkter utennom om byggekvalitet.

Jeg har QC45, jeg vil si at jeg foretrekker koforten til sistnevnte på flyreiser, men de billige proppene gjør en like god jobb med å blokkere støy.

Jeg så en kar med hørselvern på flyet engang. Jeg tror det er den beste og billigste måten hvis man vil ha en stille flytur

Back