Hodetelefoner/ørepropper inkl tilbehør til bruk på flytur

memphis_belle

ScanFlyer Blue
Hodetelefoner/ørepropper inkl tilbehør til bruk på flytur

Har letet overalt for å finne adapter slik at jeg kan bruke mine egne hodetelefoner om bord i fly.
Har vært på diverse butikker som selger reiseeffekter og på Claes Ohlson men desverre ingen som hadde.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Re: Adapter til hodetelefoner til bruk ombord i fly

En kompis av meg kjøpte et sett veldig gode høretelefoner på Kastrup før en lang reise som hadde alle mulig typer stick'er til forskjellige flyselskap.

Så mitt beste forslag må være å undersøke i elektronikkbutikker på flyplassene!

BF:cool2

Burde ikke vaere saa vanskelig aa finne .. de selger jo alle mulige adaptere paa flyplassene ... her borte har f.eks. Radio Shack adaptere ..

Men ellers er trenden blant flere og flere selskaper aa bruke vanlige miniplugger. Bl.a. CO har dette - iallefall paa noen flytyper.

Takker for tilbakemeldinger.

Og hvis noen trenger en slik adapter, så kan opplyse at jeg fikk kjøpt adapter i elektrobutikken på OSL. Tror butikken het Capi.
Adapteret kostet 99.- kroner

:-)

Woo hoo ... landeveisroeveri!! Denne koster 89 cents ..... :wow:

Originally posted by LN-MOW

Woo hoo ... landeveisroeveri!! Denne koster 89 cents ..... :wow:

Jasså?

5,99 usd står det da vitterlig på linken din! Vært dypt nede i flasken med det brune i dag?

BF:cool2

Hva er grunnen til at selskapene ikke bruker 3,5" minijack?

Originally posted by memphis_belle

Har letet overalt for å finne adapter slik at jeg kan bruke mine egne hodetelefoner om bord i fly.
Har vært på diverse butikker som selger reiseeffekter og på Claes Ohlson men desverre ingen som hadde.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette?

Sjekk PM!

Rune

Litt besides the point, men dersom du anskaffer deg Jabra C820s så følger blant annet dette flyadapteret med.

(Og ja, jeg innrømmer at det er snikreklame ;))

Capri er jo landeveisrøveri satt i system!

Adapter til hodetelefoner, bruk ombord på fly

Skal om noen uker ut på langtur. Og i den annledning er jeg på leting etter et adapter som lar meg bruke mine egne hodetelefoner i flyet. Har funnet 2pins adapter, men sliter med å finne tre pins, som blant annet Emirates benytter. Noen som vet hvor jeg kan finne slik 3 pins adapter, eller vil det funke med den 2 pins jeg alt har? Skal fly med EK.

Last edited:
Re: Adapter til hodetelefoner

Bruker du de to store hullene, skal det gå fint med 2-pins.

Men vær forsiktig - det er avhengighetsskapende å reise i C...

Takker. Da avslutter jeg letinga etter tre pins. Forøvrig min første tur i C
Det kan du nok trygt gjøre. Hadde "førstereis" med Emirates i C i fjor og to-pins adapteren til Bose QC25 funket strålende både på 777 og A380. Kan forøvrig også skrive under på at det er avhengighetsskapende!

God tur!

Bluetooth adapter for fly

Har noen erfaring med en bluetooth adapter om bord i fly?
Altså, en dings man plugger inn i lyddelen til skjermen på kjærra, og som da overfører lyden til f.eks. Airpods eller lignende dings?
Bruker som regel mine Bose på reise, men de er litt vonde om man ser en film og sovner på en nattflight, da er proppene noe bedre :-)

Back