HK avtale innført i Proffice Aviation

Re: HK avtale innført i Proffice Aviation

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by TL

Spirit, Chocks og dere andre i Sas,SA,Wf og Np. Hva er grunnlønna deres.Nå har dere jo all verdens muligheten til å sammenligne:p

Det kan gjoeres per PM eller privat mail .. slik info boer man ikke legge ut paa offentlige fora ..

det er jo interressant å vite om forskjellen er 7 kr eller 25%.mht sosial dumping:lol:

Originally posted by chocks

For et par år tilbake gikk fagforeningen til SGS inn og forhandlet opp grunnlønnen til SA. Nå ligger SA ca 1500 under grunnlønna til SGS. Per idag er nok det det samme som distansen fra NP til SA.

Har noen fagforening i SGS vært å forhandlet lønna der.... med positivt resultat for de ansatte...?
Når jeg var ansatt i det sirkusselskapet jeg ikke får kalle med sitt rette navn ( :p ) så lå vi vel omkring 1500 kr under det folk i SGS og Braathens ansatte hadde. Dette etter at HK hadde forhandlet lønn for oss... fagforeningen i SGS var ikke til stor hjelp på den tiden... mulig at det har begynt å fryse i helvete og at dem har begynt å hjelpe andre selskap... men jeg tviler.... :p

Verkstedklubben gikk inn for å hjelpe SA sin fagforening å få opp grunnlønnen. Dette ble gjort selvfølgelig for SGS også skulle tjene på det.

I deres egne forhandlinger med SGS, ble det bl.a brukt mot dem at de allerede lå langt over lønnsnivået til SA.
De fikk opp lønnen til SA, for så å få sin egen lønn vesentlig høyere igjen enn SA.

Er lønna til de under gate 49 15000 i mnd?.... Kan noen bekrefte det?

skift tillegget i forrige post fra meg, ligger mellom 30-40000.- fortsatt ingen dårlig lønn for en ikke utdannet å tjene 340000 - 350000 for ligge i et lasterom ( for de som lurer så gjorde jeg det i 10 år. Sluttet for 5 år siden og tjente i overkant av 400000 kr pr år de 2 siste årene).

Man kan si hva man vil om ulempe tillegget, det er fortsatt en del av lønna og en har valgt jobben selv, så å argumentere med at det er for alle de idiotiske skiftene en, har kommer en ingen vei med.

Den dagen jeg begynner å jobbe 8-16 (gud forby), så vil jeg ha kompensasjon for ubekvemm arbeidstid!

Jeg tjente 97.000 kr fra oktober til desember og hadde 14 dager fri i oktober. Vant også reise for 2 personer t/r med Norwegian. Vi er greit lønnet for den jobben vi gjør. Det er OK timepris på dagtid men tar seg opp når du jobber på kveld og i helgene. Vi laster og tømmer et fly på 25 min og kan ha 30 min og bortimot 2 timer fri til neste fly. Selskapet er i oppstart fasen og rutinene kommer på plass nu. En vekter på flyplassen har vel den samme timelønnen.

Så kommer spm, hvor mange timer jobbet du fra oktober til desember? Jeg hadde 230 000 på fire mnd da jeg jobba på sjøen, men jeg jobba i gjennomsnitt 16-17 timer i døgnet, vil ikke påstå at timelønna var så innmari bra akkurat.

Originally posted by MountainDew

Originally posted by C172

2 timer fri til neste fly.

Med lønn!

Nooo, you are kidding:p

Det skulle da bare mangle, hvis jeg ikke skulle fått betal mellom flyene hadde jeg tjent dårlig til tider.

Jeg har 9 timers dager. jeg har en ordnet plan. Uke1 ons og tors kveld.Uke2 man,tirs kveld og fred,lør,søn dag. Uke3 ons,tors dag. Uke4 man,tirs dag og fre,lør,søn kveld.

Originally posted by P.A. VIKING

Med lønn!

Da får vi håpe at arbeidsgiver finner nye oppdrag å fylle de timene med.....

Finnes masse å gjøre, rydde og vaske utstyr, hjelpe andre f.eks som sliter på fly osv.. Men proffice skulle jo ha flere ting på OSL, hvis det var lite å gjøre f.eks på stuersiden, så kanskje man kunne dra en annen plass hvor proffice var representert. Hvis det er så mye dødtid som to timer så burde de sett litt på bemanningen sin, da er det vel litt mange på jobb, det er jo ikke så økonomisk. Tror ikke Northport hadde likt å sett at så mange driver dank der samtidig som de sliter med å få tallene på riktig side av nullen.

Nå er det flyoverenkomsten som gjelder i NP også. Vi trenger vi bare å se fremover, og ikke tenke så mye i forrtid. Men det som jeg ville fram til er at vi i NP aldri har vert sosialt dumpet eller at vi har følt oss som det.

Np er vel fremdeles tilsalgs (?) har ikke hørt noe annet. Så det kan jo blive spennende hvem som kjøper. Kanskje Servisair, Swissport, SGS...

Originally posted by Bluejuice

Originally posted by P.A. VIKING

Med lønn!

Da får vi håpe at arbeidsgiver finner nye oppdrag å fylle de timene med.....

Finnes masse å gjøre, rydde og vaske utstyr, hjelpe andre f.eks som sliter på fly osv.. Men proffice skulle jo ha flere ting på OSL, hvis det var lite å gjøre f.eks på stuersiden, så kanskje man kunne dra en annen plass hvor proffice var representert. Hvis det er så mye dødtid som to timer så burde de sett litt på bemanningen sin, da er det vel litt mange på jobb, det er jo ikke så økonomisk. Tror ikke Northport hadde likt å sett at så mange driver dank der samtidig som de sliter med å få tallene på riktig side av nullen.

Dette kan jo variere mye fra dag til dag og hvilke tid på døgnet. Slik er det på en flyplass og det vet du. Jeg jobber ikke som loader, og har stort sett ting å gjøre hele tiden. Bagasjesortering, spesialbagasje osv..

Originally posted by FBU

Den dagen jeg begynner å jobbe 8-16 (gud forby), så vil jeg ha kompensasjon for ubekvem arbeidstid!

Tiltredes :exclamati

Har jobbet vanlig dagtid, og lengter IKKE tilbake.

Jeg tjente 97.000 kr fra oktober til desember og hadde 14 dager fri i oktober. Vant også reise for 2 personer t/r med Norwegian. Vi er greit lønnet for den jobben vi gjør. Det er OK timepris på dagtid men tar seg opp når du jobber på kveld og i helgene. Vi laster og tømmer et fly på 25 min og kan ha 30 min og bortimot 2 timer fri til neste fly. Selskapet er i oppstart fasen og rutinene kommer på plass nu. En vekter på flyplassen har vel den samme timelønnen.

Tror deg på hva du sier. Men at du har tjent det på 3mnd med den turnusen du har per idag er ikke mulig. Og det var jo godt synlig for oss andre som også jobber på ENGM. Den første mnd deres var vel stort sett alle mann på jobb hver dag?

32000 per mnd uten overtid er særs usannsynlig, med den lønnskalkylen proffice har brukt/bruker

Tror deg på hva du sier. Men at du har tjent det på 3mnd med den turnusen du har per idag er ikke mulig. Og det var jo godt synlig for oss andre som også jobber på ENGM. Den første mnd deres var vel stort sett alle mann på jobb hver dag?

32000 per mnd uten overtid er særs usannsynlig, med den lønnskalkylen proffice har brukt/bruker

Det er over 200 i timen det i grunnlønn med tillegg, steike.. Da skal jeg begynne i NP med en gang. Joiner du Chocks?

Ohhyes, da leverer jeg søknad signert chocks førstkommende mandag hos proffice, jessheim.

Ohhyes, da leverer jeg søknad signert chocks førstkommende mandag hos proffice, jessheim.

Jeg søkte som stuer der for lenge siden, etter noen uker kom det et brev med takk for at jeg søkte på stillingen som trafikkass. Go proffice!!!

Back