Jepp jepp – da var “ferien” I Norge over for denne gang. Hyggelig å møte familie og venner, samt rusle litt rundt i gamle hjemtrakter (hvor man plutselig møter min favoritt reporter på forumet - HS-TLD :up: )
Nå er jeg litt trøtt så mulig rapporten blir litt furtete (som jeg ler litt av på andre forum når vi levelige flyr første.)
Plutselig var det mange ledige bonus reiser 2 uker før avgang så jeg fikk først gjort om fra OSL-MUC-DXB til F fra C og deretter ny rute OSL-FRA-DXB i F. Flyet ble byttet fra A340 600 til Boeing 747 400 et par dager før noe jeg satte pris på da denne maskinen gir meg en skikkelig ”reise-følelse” og det mimres tilbake til mange fine turer med SASs sine i storhetstiden.
Det meste har vel vært nevnt før her om disse flightene, men jeg kan vel komme med noen poenger.
Flighten fra OSL til MUC i business var overraskende laber (i alle fall sammenlignet med Swiss) med litt kjip mat og en uvanlig gretten eldre herre pursher. Koste meg uansett og tok en liten musserende (En Riesling som smakte bedre en mange Champagner jeg har helt i meg)
Skal ærlig innrømme at jeg fikk litt hjertebank når jeg så det stod en Cayenne og ventet på meg ved flytrappen og jeg synes dette er en veldig fin gimmik. Den kjørte med til B og jeg gikk deretter over til First Class Terminal hvor jeg må også si at jeg var imponert over servicen, stilen og ikke minst serveringen. Fra terminalen til flyet var det en S klasse som kjørte meg, og dette synes jeg også var fekt. (begge bilene hadde foroeverig kun 6 sylindre som for en ny-araber er temmelig stusselig)
Nå kommer det litt furting: Alltid like hyggelig å gå opp til upper deck paa 747en og opp til en meget hyggelig velkomst, men det var en virkelig slitt maskin og jeg kommer aldri til å venne meg til det gamle c og f interioeret til Lufthansa, jeg synes det er grelt og her var det pløsete og slitt. VI vbar totalt 3 stykker i cabinen med 2 faste flyvertinner – og en som kom i ny og ne og passet paa.
Servicen var perfekt, men i likhet med Swiss First sa var maten overraskende stusselig – det ser bra ut men smaker ikke godt. Det er vel sikkert fordi man skal lage fancy mat tilpasset fly og det fungerer ikke (spesielt skikkelig seigt rensdyr med curry?). Caviaren var faktisk ganske god – og måten maten ble presentert på var veldig elegant. Drikkevarene var også veldig bra og ingen Mr & Mr T i bloody maryen. Selv med forsinket avgang landet flyet faktisk 25 minutter foer tid så den gamle sliteren går unna.
5 timer og 15 minutter blir nesten litt for kort tid og jeg rakk faktisk ikke aa se noe paa film i det hele tatt bare lyttet til musikk. Skjermene paa underholdingen var virkelig smaa og gamle – men at det var fullt og relativt raskt internett hele veien til Dubai imponerte og overrasket.
Misforstå meg rett – men hadde man betalt (40-45000) for dette så hadde det vært fullstendig galskap. De turene jeg har hatt med Singapore og Thai i C har for meg ikke vært noe dårligere og faktisk etter min smak bedre mat. Statusmessig kan jeg dog skjønne hva mange liker med dette.
Returen om tre uker for aa hente jentene er med en av de nye 330 ene til LH som jeg regner med vil gi en like bra opplevelse i C (ser det ut som det blir)
Varmen slo mot en og jeg en kjent Indisk sjåfør sto trofast klar med skiltet når varmen slo mot en.
Nå er man gressenkemann i tre uker som jeg er for tøffel til å nyte – eneste bonus er at jeg har tjuvlånt tanksen til mor som stod nedsandet i garasjen på kontoret… Brum brum, og ikke minst tellekanter på sokkene igjen :colgate:
Nå er jeg litt trøtt så mulig rapporten blir litt furtete (som jeg ler litt av på andre forum når vi levelige flyr første.)
Plutselig var det mange ledige bonus reiser 2 uker før avgang så jeg fikk først gjort om fra OSL-MUC-DXB til F fra C og deretter ny rute OSL-FRA-DXB i F. Flyet ble byttet fra A340 600 til Boeing 747 400 et par dager før noe jeg satte pris på da denne maskinen gir meg en skikkelig ”reise-følelse” og det mimres tilbake til mange fine turer med SASs sine i storhetstiden.
Det meste har vel vært nevnt før her om disse flightene, men jeg kan vel komme med noen poenger.
Flighten fra OSL til MUC i business var overraskende laber (i alle fall sammenlignet med Swiss) med litt kjip mat og en uvanlig gretten eldre herre pursher. Koste meg uansett og tok en liten musserende (En Riesling som smakte bedre en mange Champagner jeg har helt i meg)
Skal ærlig innrømme at jeg fikk litt hjertebank når jeg så det stod en Cayenne og ventet på meg ved flytrappen og jeg synes dette er en veldig fin gimmik. Den kjørte med til B og jeg gikk deretter over til First Class Terminal hvor jeg må også si at jeg var imponert over servicen, stilen og ikke minst serveringen. Fra terminalen til flyet var det en S klasse som kjørte meg, og dette synes jeg også var fekt. (begge bilene hadde foroeverig kun 6 sylindre som for en ny-araber er temmelig stusselig)
Nå kommer det litt furting: Alltid like hyggelig å gå opp til upper deck paa 747en og opp til en meget hyggelig velkomst, men det var en virkelig slitt maskin og jeg kommer aldri til å venne meg til det gamle c og f interioeret til Lufthansa, jeg synes det er grelt og her var det pløsete og slitt. VI vbar totalt 3 stykker i cabinen med 2 faste flyvertinner – og en som kom i ny og ne og passet paa.
Servicen var perfekt, men i likhet med Swiss First sa var maten overraskende stusselig – det ser bra ut men smaker ikke godt. Det er vel sikkert fordi man skal lage fancy mat tilpasset fly og det fungerer ikke (spesielt skikkelig seigt rensdyr med curry?). Caviaren var faktisk ganske god – og måten maten ble presentert på var veldig elegant. Drikkevarene var også veldig bra og ingen Mr & Mr T i bloody maryen. Selv med forsinket avgang landet flyet faktisk 25 minutter foer tid så den gamle sliteren går unna.
5 timer og 15 minutter blir nesten litt for kort tid og jeg rakk faktisk ikke aa se noe paa film i det hele tatt bare lyttet til musikk. Skjermene paa underholdingen var virkelig smaa og gamle – men at det var fullt og relativt raskt internett hele veien til Dubai imponerte og overrasket.
Misforstå meg rett – men hadde man betalt (40-45000) for dette så hadde det vært fullstendig galskap. De turene jeg har hatt med Singapore og Thai i C har for meg ikke vært noe dårligere og faktisk etter min smak bedre mat. Statusmessig kan jeg dog skjønne hva mange liker med dette.
Returen om tre uker for aa hente jentene er med en av de nye 330 ene til LH som jeg regner med vil gi en like bra opplevelse i C (ser det ut som det blir)
Varmen slo mot en og jeg en kjent Indisk sjåfør sto trofast klar med skiltet når varmen slo mot en.
Nå er man gressenkemann i tre uker som jeg er for tøffel til å nyte – eneste bonus er at jeg har tjuvlånt tanksen til mor som stod nedsandet i garasjen på kontoret… Brum brum, og ikke minst tellekanter på sokkene igjen :colgate:
Attachments
-
photo 1.jpg89.3 KB · Views: 1,184
-
photo 2.jpg67.1 KB · Views: 1,178
-
photo 3.jpg57.6 KB · Views: 1,161
-
photo 4.jpg53.6 KB · Views: 1,151
-
photo 5.jpg72.9 KB · Views: 1,147
-
photo 6.jpg69.9 KB · Views: 217
-
photo 7.jpg67.8 KB · Views: 236
-
photo 8.jpg66.2 KB · Views: 265
-
photo 9.jpg71.5 KB · Views: 266
-
photo 10.jpg49.6 KB · Views: 242
-
photo 11.jpg55.5 KB · Views: 197
-
photo 12.jpg58.2 KB · Views: 222
-
photo 13.jpg54.6 KB · Views: 237
-
photo 14.jpg61.9 KB · Views: 226
-
photo 15.jpg52.7 KB · Views: 212
-
photo 16.jpg67.3 KB · Views: 205
-
photo 18.jpg69.2 KB · Views: 284
-
photo 19.jpg49.3 KB · Views: 301