Hjem til Dubai i erste klasse.

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Jepp jepp – da var “ferien” I Norge over for denne gang. Hyggelig å møte familie og venner, samt rusle litt rundt i gamle hjemtrakter (hvor man plutselig møter min favoritt reporter på forumet - HS-TLD :up: )

Nå er jeg litt trøtt så mulig rapporten blir litt furtete (som jeg ler litt av på andre forum når vi levelige flyr første.)
Plutselig var det mange ledige bonus reiser 2 uker før avgang så jeg fikk først gjort om fra OSL-MUC-DXB til F fra C og deretter ny rute OSL-FRA-DXB i F. Flyet ble byttet fra A340 600 til Boeing 747 400 et par dager før noe jeg satte pris på da denne maskinen gir meg en skikkelig ”reise-følelse” og det mimres tilbake til mange fine turer med SASs sine i storhetstiden.

Det meste har vel vært nevnt før her om disse flightene, men jeg kan vel komme med noen poenger.

Flighten fra OSL til MUC i business var overraskende laber (i alle fall sammenlignet med Swiss) med litt kjip mat og en uvanlig gretten eldre herre pursher. Koste meg uansett og tok en liten musserende (En Riesling som smakte bedre en mange Champagner jeg har helt i meg)

Skal ærlig innrømme at jeg fikk litt hjertebank når jeg så det stod en Cayenne og ventet på meg ved flytrappen og jeg synes dette er en veldig fin gimmik. Den kjørte med til B og jeg gikk deretter over til First Class Terminal hvor jeg må også si at jeg var imponert over servicen, stilen og ikke minst serveringen. Fra terminalen til flyet var det en S klasse som kjørte meg, og dette synes jeg også var fekt. (begge bilene hadde foroeverig kun 6 sylindre som for en ny-araber er temmelig stusselig)

Nå kommer det litt furting: Alltid like hyggelig å gå opp til upper deck paa 747en og opp til en meget hyggelig velkomst, men det var en virkelig slitt maskin og jeg kommer aldri til å venne meg til det gamle c og f interioeret til Lufthansa, jeg synes det er grelt og her var det pløsete og slitt. VI vbar totalt 3 stykker i cabinen med 2 faste flyvertinner – og en som kom i ny og ne og passet paa.

Servicen var perfekt, men i likhet med Swiss First sa var maten overraskende stusselig – det ser bra ut men smaker ikke godt. Det er vel sikkert fordi man skal lage fancy mat tilpasset fly og det fungerer ikke (spesielt skikkelig seigt rensdyr med curry?). Caviaren var faktisk ganske god – og måten maten ble presentert på var veldig elegant. Drikkevarene var også veldig bra og ingen Mr & Mr T i bloody maryen. Selv med forsinket avgang landet flyet faktisk 25 minutter foer tid så den gamle sliteren går unna.

5 timer og 15 minutter blir nesten litt for kort tid og jeg rakk faktisk ikke aa se noe paa film i det hele tatt bare lyttet til musikk. Skjermene paa underholdingen var virkelig smaa og gamle – men at det var fullt og relativt raskt internett hele veien til Dubai imponerte og overrasket.

Misforstå meg rett – men hadde man betalt (40-45000) for dette så hadde det vært fullstendig galskap. De turene jeg har hatt med Singapore og Thai i C har for meg ikke vært noe dårligere og faktisk etter min smak bedre mat. Statusmessig kan jeg dog skjønne hva mange liker med dette.

Returen om tre uker for aa hente jentene er med en av de nye 330 ene til LH som jeg regner med vil gi en like bra opplevelse i C (ser det ut som det blir)

Varmen slo mot en og jeg en kjent Indisk sjåfør sto trofast klar med skiltet når varmen slo mot en.

Nå er man gressenkemann i tre uker som jeg er for tøffel til å nyte – eneste bonus er at jeg har tjuvlånt tanksen til mor som stod nedsandet i garasjen på kontoret… Brum brum, og ikke minst tellekanter på sokkene igjen :colgate:

Attachments

• photo 1.jpg
    photo 1.jpg
    89.3 KB · Views: 1,184
  • photo 2.jpg
    photo 2.jpg
    67.1 KB · Views: 1,178
  • photo 3.jpg
    photo 3.jpg
    57.6 KB · Views: 1,161
  • photo 4.jpg
    photo 4.jpg
    53.6 KB · Views: 1,151
  • photo 5.jpg
    photo 5.jpg
    72.9 KB · Views: 1,147
  • photo 6.jpg
    photo 6.jpg
    69.9 KB · Views: 217
  • photo 7.jpg
    photo 7.jpg
    67.8 KB · Views: 236
  • photo 8.jpg
    photo 8.jpg
    66.2 KB · Views: 265
  • photo 9.jpg
    photo 9.jpg
    71.5 KB · Views: 266
  • photo 10.jpg
    photo 10.jpg
    49.6 KB · Views: 242
  • photo 11.jpg
    photo 11.jpg
    55.5 KB · Views: 197
  • photo 12.jpg
    photo 12.jpg
    58.2 KB · Views: 222
  • photo 13.jpg
    photo 13.jpg
    54.6 KB · Views: 237
  • photo 14.jpg
    photo 14.jpg
    61.9 KB · Views: 226
  • photo 15.jpg
    photo 15.jpg
    52.7 KB · Views: 212
  • photo 16.jpg
    photo 16.jpg
    67.3 KB · Views: 205
  • photo 18.jpg
    photo 18.jpg
    69.2 KB · Views: 284
  • photo 19.jpg
    photo 19.jpg
    49.3 KB · Views: 301
Takk for en fin rapport på noe som ser ut som en helt standard tur med Lufthansa. Alltid like morsomt hver gang når man forsvinner i en bil fra OSL flyet i FRA. Mange måpende blikk ja. :colgate:

Fin rapport, synes du oppsummerer det godt og er enig i dine vurderinger. Nå må ikke bli for godt vant til 8-sylindre og mer der nede i sanden, regner med du skal tilbake til 4-sylindersdiesel-landet etter hvert igjen? :D

Ha ha ha. Reinsdyr curry er rimelig eksotisk. Takk for rapport som egentlig balanserer mange av de andre LH-F rapportene her.

Man kan si mye om å bli blasert, men jeg synes nå det er litt hyggelig jeg da. Det slår alternativet any day of the week.

Fin rapport, synes du oppsummerer det godt og er enig i dine vurderinger. Nå må ikke bli for godt vant til 8-sylindre og mer der nede i sanden, regner med du skal tilbake til 4-sylindersdiesel-landet etter hvert igjen? :D

Er nok ikke så eplekjekk om et par år (og 10-15 kilo) nei :-)

Stemmer fint med mine erfaringer dette. Lufthansa F er langt unna Swiss, og når du får en gammel 747-430 kan man fort bli litt skuffa.

Frister ikke å bytte ut Swiss til fordel for Lufthansa senere i uka, selv om det er aldri så mye 380 eller nykonfigurert 346 tilgjengelig.

Fin rapport som vanlig dette SudCaravelle - takk takk...:up:

Noe blandet opplevelse ift. service vs equipment i bruk skjønner jeg - men uansett ser og høres det jo relativt behagelig ut må jeg si....

...men Cayenne med V6!? Tsk tsk....ikke bra...:old

....Jepp jepp – da var “ferien” I Norge over for denne gang. Hyggelig å møte familie og venner, samt rusle litt rundt i gamle hjemtrakter (hvor man plutselig møter min favoritt reporter på forumet - HS-TLD)...

Hehe...ja, verden er jo ikke stor - spesielt ikke i området Vindern/Ris....hyggelig var det å møtes ihvertfall!

Ikke det helt store behovet for mere enn 6 sylindere når det såvidt kommer over 50 km/t ;) De kunne like gjerne benyttet elektrobiler

He he, kanskje en Fisker Karma hadde vært noe - den er i allefall
miljøvennlig og elektrisk. "Kun" 6-sylindret ja, er nok bare å venne
seg til den fæle trenden med "downsizing" nå - når t.o.m BMW putter inn
4-sylindret motor i: 523 / 525 / 528, nå må man helt opp i 530
for å få fin 3.0-liter og 6 sylindre. Er det kun Porsche og S-klasse
på FRA nå mon tro, så for ett par år siden - at de også brukte
VW Phaeton.

Back