Hjem fra Brussel, med innlagt SAS-besøk
Hjemturen fra Brussel startet med en hyggelig spasertur fra “Haven van Brussel”, som jeg faktisk ikke ante eksisterte! Jeg brukte ca 25 minutter til ”Brussel Noord”, hvor det går tog til flyplassen. Der ble jeg faktisk deprimert, jeg vet ikke hvor mange familier som faktisk bor på den togstasjonen, men noen er det. Unger skulle ikke vokse opp på en togstasjon i Europas hovedstad i 2012!
Jeg fant meg et flytog, og kom meg til flyplassen. Jeg hadde god tid denne dagen, det ble nesten tre timer med arbeid hos SAS i 2. etasje, der var det ikke fullt så tidlig på ettermiddagen:
Jeg skulle fly med SK4746, som etter hvert ble satt opp fra utgang 43. Det var LN-TUI som skulle fly oss, en 737-705 som Braathens fikk levert i 2000. Hun bærer navnet Kristin Knudsdatter. Ved innsjekken tok den hyggelige damen og oppgraderte meg til business, det er alltid hyggelig på BRU. Jeg fikk da sete 5C, med ok beinplass:
Det var faktisk 18 stykker som fløy business til Oslo! Det er liksom ikke helt vanlig lengre. Økonomi ekstra var til og med rad 16, og også der var det mer eller mindre fullt, det samme for økonomi. En bra tur for SAS altså, bra det.
Vi tok av på rutetid, fra rullebane 25R, og som vanlig ble det en skarp sving mot høyre, for å ikke forstyrre Brussels innbyggere med for mye støy.
Denne gangen var det servering av skikkelig god mat om bord:
Kylling og biff, og under sistnevnte befant det seg en pølse, belgisk sikkert. Smakte veldig godt! Ble en rødvin til det der.
Vi fløy greit opp til Oslo, landet, og jeg skulle ikke fortsette til Trøndelag denne gangen, så det ble Flytoget til Nasjonalteateret, og en bonusovernatting på Rica Travel Hotel.
Dagen etter tog jeg etter hvert toget tilbake til OSL, parkerte all bagasje hos portøren, og tuslet bort til SAS´ tekniske base, hvor jeg sammen med de andre Pandion-medlemmene var inviterte til dialogmøte med SAS-sjeg Gustavsson og noen av hans sjefer, det så jeg frem til!
Først fikk vi lunsj:
Så fikk vi en fin presentasjon av sjefen, med mulighet til å komme med spørsmål og kommentarer. Sånn gjennomgående er SAS´ beste kunder rimelig fornøyd med SAS, men det er liksom de små tingene, lysdimming, blokkert midtseter ++, og så et par litt større ting. Tollbehandling på OSL når man skal videre til Norge irriterer, sammen med manglende Fast Track i sikkerhetskontrollen. Folk savner innenrikslounge, det jobber SAS med, bra.
Vi fikk til slutt en omvisning i hangeren, hvor de jobbet med ny kabin på LN-RCY:
LN-RMR var inne til C-sjekk, Kastrup hadde ikke kapasitet:
Dette var en skikkelig ok opplevelse må jeg si!
Etter omvisningen tuslet jeg tilbake til OSL, hentet bagasjen og sjekket inn, og der var jeg ikke alene, jeg tror aldri jeg har sett så mye folk på OSL!
Men, jeg kom meg gjennom sikkerhetskontrollen, og til utgang 33 hvor LN-RPK ble klargjort for Trøndelagsturen:
Jeg hadde sete 2C, med plass til beina:
Ny tur på mandag!
Hjemturen fra Brussel startet med en hyggelig spasertur fra “Haven van Brussel”, som jeg faktisk ikke ante eksisterte! Jeg brukte ca 25 minutter til ”Brussel Noord”, hvor det går tog til flyplassen. Der ble jeg faktisk deprimert, jeg vet ikke hvor mange familier som faktisk bor på den togstasjonen, men noen er det. Unger skulle ikke vokse opp på en togstasjon i Europas hovedstad i 2012!
Jeg fant meg et flytog, og kom meg til flyplassen. Jeg hadde god tid denne dagen, det ble nesten tre timer med arbeid hos SAS i 2. etasje, der var det ikke fullt så tidlig på ettermiddagen:

Jeg skulle fly med SK4746, som etter hvert ble satt opp fra utgang 43. Det var LN-TUI som skulle fly oss, en 737-705 som Braathens fikk levert i 2000. Hun bærer navnet Kristin Knudsdatter. Ved innsjekken tok den hyggelige damen og oppgraderte meg til business, det er alltid hyggelig på BRU. Jeg fikk da sete 5C, med ok beinplass:

Det var faktisk 18 stykker som fløy business til Oslo! Det er liksom ikke helt vanlig lengre. Økonomi ekstra var til og med rad 16, og også der var det mer eller mindre fullt, det samme for økonomi. En bra tur for SAS altså, bra det.
Vi tok av på rutetid, fra rullebane 25R, og som vanlig ble det en skarp sving mot høyre, for å ikke forstyrre Brussels innbyggere med for mye støy.
Denne gangen var det servering av skikkelig god mat om bord:

Kylling og biff, og under sistnevnte befant det seg en pølse, belgisk sikkert. Smakte veldig godt! Ble en rødvin til det der.
Vi fløy greit opp til Oslo, landet, og jeg skulle ikke fortsette til Trøndelag denne gangen, så det ble Flytoget til Nasjonalteateret, og en bonusovernatting på Rica Travel Hotel.
Dagen etter tog jeg etter hvert toget tilbake til OSL, parkerte all bagasje hos portøren, og tuslet bort til SAS´ tekniske base, hvor jeg sammen med de andre Pandion-medlemmene var inviterte til dialogmøte med SAS-sjeg Gustavsson og noen av hans sjefer, det så jeg frem til!
Først fikk vi lunsj:

Så fikk vi en fin presentasjon av sjefen, med mulighet til å komme med spørsmål og kommentarer. Sånn gjennomgående er SAS´ beste kunder rimelig fornøyd med SAS, men det er liksom de små tingene, lysdimming, blokkert midtseter ++, og så et par litt større ting. Tollbehandling på OSL når man skal videre til Norge irriterer, sammen med manglende Fast Track i sikkerhetskontrollen. Folk savner innenrikslounge, det jobber SAS med, bra.
Vi fikk til slutt en omvisning i hangeren, hvor de jobbet med ny kabin på LN-RCY:

LN-RMR var inne til C-sjekk, Kastrup hadde ikke kapasitet:



Dette var en skikkelig ok opplevelse må jeg si!
Etter omvisningen tuslet jeg tilbake til OSL, hentet bagasjen og sjekket inn, og der var jeg ikke alene, jeg tror aldri jeg har sett så mye folk på OSL!
Men, jeg kom meg gjennom sikkerhetskontrollen, og til utgang 33 hvor LN-RPK ble klargjort for Trøndelagsturen:

Jeg hadde sete 2C, med plass til beina:

Ny tur på mandag!