Hjelp United Airlines bekreftelse

alekbj92

Newcomer
Hei alle sammen :-) Jeg vet ikke om dette er riktig sted å starte tråden men håper noen kan hjelpe.

Jeg har booket en flytur på Business med United til Florida i sommer for den fornuftige pris av 13500kr.

Jeg kan se de har trekt pengene men jeg har ikke fått billettnummer. Når jeg går inn og ser på reservasjonen på UA.com får jeg følgende beskjed:

"thank you for choosing United Airlines. Your purchase is confirmed. You will be promptly notified once the internal processing of your reservation has been finalized so that you can request additional receipts, export to microsoft outlook, refund or change your flight, view/change seats, check in, or email or print your itinerary."

Det har nå gått 4 dager siden pengene ble trekt og spørsmålet mitt er: Har jeg bekreftede seter på flyvningene eller kan de rett og slett bestemme seg for at jeg ikke får bli med?
 
Jeg har vært borte i dette, men kun en gang ( har minst 4-5 turer med dem i året ). Noe er feil. Ring dem på 810 nummeret norsk kveldstid. Havner vanligvis i Houston med veltrente ex-CO agenter... Ingen ventetid, 3 sek etter recorded stemme først..;) Sikkert 100% ok. Antar du ikke har ref'en ? Har du MP konto ?

Men fortell resultatet ..
 
Dette har jeg også opplevd. Om det ikke er errorfare så ville jeg ringt inn, da ordner det seg nok ganske fort.
 
Takk for alle svar så langt!

Jeg ringte 810 nummeret og kom frem til en hyggelig dame i Houston. (forventet ikke dette da man leser diverse ufine ting om United sin kundeservice) Hun sa at United og Lufthansa hadde bekreftet de segmentene de opererer men at Brussels Airlines ikke har bekreftet OSL-BRU. Jeg har prøvd å nå Brussels Airlines i hele dag, men de tar telefonen og legger på med en gang. Kan ikke si jeg syns Brussels Airlines sin kundeservice er like hyggelig som ex-CO damen i Houston. Jeg har ref. hos både United, Lufthansa og Brussels Airlines men mangler billettnummer, MP konto har jeg også, men ingen status(enda).

ROUTING:
OSL-BRU-EWR-PBI
MCO-EWR-MUC-OSL
 
Last edited:
Forsøk å sende en PM til Brussels Airlines direkte via Facebook-sidene deres. Har kontaktet dem via den kanalen ved en tidligere anledning og der fikk man svar og god hjelp veldig raskt.
 
Booket du på nettet? Uvanlig å få segmenter på venteliste da, med mindre det er litt dårlig access mellom UA og SN sine systemer.
 
Booket du på nettet? Uvanlig å få segmenter på venteliste da, med mindre det er litt dårlig access mellom UA og SN sine systemer.

Spørsmålet er hvor du booket, de burde jo håndtere dette for deg og ikke henvise deg til alle "underleverandørene"
 
Jeg booket på United.com.

Jeg mener også at United Airlines burde ordnet opp i dette uten at jeg selv må kontakte Brussels Airlines.

Hvis det er sånn at jeg bare står på venteliste hos Brussels Airlines synes jeg det er rart at routingen i det hele tatt kom opp som forslag. Jeg betalte faktisk mer for å fly via Brussels fordi jeg ankommer PBI over 3 timer tidligere enn om jeg hadde fløyet OSL-EWR-PBI.
 
Dette er UA sin jobb, "calling Houston ", be de ordne , hvis ikke bra agent, ta den berømte rouletten vi alle lærte av US Airways...
 
Dette er UA sin jobb, "calling Houston ", be de ordne , hvis ikke bra agent, ta den berømte rouletten vi alle lærte av US Airways...

Får bare prøve United igjen i morgen. Forrige agent sa jeg skulle gi de frem til 28/6 og heller ringe de om det ikke hadde ordnet seg innen da. Men siden det er meningen jeg skal besøke en flyskole 29/6 vil jeg helst ikke ha noen problemer på veien!
 
Håper det ordner deg. Jeg er selv 1K medlem i MileagePlus. Synd at Brussels Airlines viser seg å være vanskelige. Fortell oss hvordan det ender da jeg er nyskjerrig selv.
 
Håper det ordner deg. Jeg er selv 1K medlem i MileagePlus. Synd at Brussels Airlines viser seg å være vanskelige. Fortell oss hvordan det ender da jeg er nyskjerrig selv.

Skal skrive hvordan det går så fort jeg får ringt United. Krysser fingrene for ny routing via FRA og ORD slik at jeg kan få prøve B744 på det øvre dekket!
 
Hvis ikke SN vil bekrefte ventelistene så er nok flyet svært overbooket og jeg ville bedt om alternativ fra UA. Jeg antar at UA også "maser" på SN om saken, men får de ikke bekreftet så er de like hjelpeløse som deg siden det tross alt ikke er deres fly.
 
Hvis ikke SN vil bekrefte ventelistene så er nok flyet svært overbooket og jeg ville bedt om alternativ fra UA. Jeg antar at UA også "maser" på SN om saken, men får de ikke bekreftet så er de like hjelpeløse som deg siden det tross alt ikke er deres fly.

Ringte United Airlines og fikk dama til å dobbel/trippelsjekke og sende bekreftelse på nytt! Stod ikke på venteliste noen sted, alle flyvningene var bekreftet og hun skjønte ikke hvorfor den ikke hadde gått igjennom og fortsatt stod som "pending". Venter på e-post som hun sa skulle komme innen de neste to timene!
 
Ringte United Airlines og fikk dama til å dobbel/trippelsjekke og sende bekreftelse på nytt! Stod ikke på venteliste noen sted, alle flyvningene var bekreftet og hun skjønte ikke hvorfor den ikke hadde gått igjennom og fortsatt stod som "pending". Venter på e-post som hun sa skulle komme innen de neste to timene!

Denne bekreftelsen som skulle komme innen to timer, kom aldri! Så da var vi i gang igjen...
 
Back
Top