Hjelp til nytt kamerahus.

Selv bruker jeg Canon 7D med batterigrep. Uten tvil mitt favorittkamera. Det er vel dette de fleste Canonister med flydilla bruker. Anbefales!

Last edited by a moderator:
Slenger meg på den, har selv 7D og er meget godt fornøyd med kameraet både til spotting og privat.

7d har raskere skuddtakt og du kommer nærmere objektet med samme linse med 7d enn fullformatkameraet 5d.
Nå har jo Canon nettop lansert 5d mk3, men dette er jo hinsides kostbart.

Jeg kommer antagelig også til å investere i 7D i nær fremtid, men jeg har lest noen rapporter fra 7D eiere som sliter med dårlig skarphet etc. når det brukes sammen med Canons 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM.
Regner med at dette er en storm i et vannglass, men er det noen her på forumet som har erfart slike problemer?

Hadde jo vært litt surt om mitt favorittobjektiv ikke samarbeidet godt med 7D.....

100-400 er jo notorisk kjent for fokusfeil pga konstruksjonen som lett gjør at de optiske elementene kommer ut av posisjon.
7D har jo microjustering av autofokus så du bør være bedre rustet med det kamerahuset en ett uten.

Det kan også tenkes at de som klager på fokusen på 7D har kommet fra et hus med mindre megapiksler der objektivets optiske instilling ikke har like mye å si.

Back