Hjelp til nytt canon kamera

Putte

ScanFlyer Blue
Jeg har ett Canon 500D å vurderer og kjøpe meg ett bedre kamera ganske snart. Var en rask tur innom Japanfoto og tittet litt på 7D som virket ganske fint.
Vil gjerne høre forslagene og erfaringene deres;)

Jeg har ett Canon 500D å vurderer og kjøpe meg ett bedre kamera ganske snart. Var en rask tur innom Japanfoto og tittet litt på 7D som virket ganske fint.
Vil gjerne høre forslagene og erfaringene deres;)

Helt avhengig av hva du tar bilder av, om du bare tar bilder av fly og annet i bevegelse, er 7D rå, den løper om hjørner med 5d MKII hva angår autofokus,og visse andre detaljer, men skal du ta bilder av mye annet enn bare fly hadde jeg nok også set på 5D MKII, som har helt rå bilde kvalitet, men ikke så kjapp autofokus, det beste vil jo være at gå i butikken snakke med dem, prøve de forskjellige kameraer, noe du også må tenke på er om du skal ha full format eller crop, generelt finnes der ikke dårlige SLR kameraer idag, men kameraer for enhver pris og smak, men husk at det er ikke kameraet som tar fine bilder, men personen bak, du kan ha fineste kamera, og dårligere objektiver, og få noenlunde gode bilder, eller du kan slenge en L linse eller annet tilsvarende på din 500D og få mye bedre bilder, vet jo ikke hva du har av objektiver nu, men markedet er jo stort nu, så prøv en masse før du kjøper :)

MVH Torben

Så forresten en MINI som din her om dagen med nesten 500 heste, kansje du skal ha den istedetfor nytt kamera :colgate:

Last edited:
Tar for det meste bilder av fly og Agility som sikkert ikke sier dere så veldig mye. Er en rask hundesport med hindere osv.
Linsene jeg har er:
Sigma 70-200mm 2,8 II
Canon EF 70-300 is usm
og selvfølgelig den originale og ubrukte som fulgte med EOS 500D

Og har kjøpt inn en del trimmutstyr til minien min allerede, får rundt 220 hester når jeg får satt det på. Og det holder nok foreløbig for meg;)

dette er da agility...
http://www.youtube.com/watch?v=4gvGJRhvsbg

Tar for det meste bilder av fly og Agility som sikkert ikke sier dere så veldig mye. Er en rask hundesport med hindere osv.
Linsene jeg har er:
Sigma 70-200mm 2,8 II
Canon EF 70-300 is usm
og selvfølgelig den originale og ubrukte som fulgte med EOS 500D

Og har kjøpt inn en del trimmutstyr til minien min allerede, får rundt 220 hester når jeg får satt det på. Og det holder nok foreløbig for meg;)

Hehe vet hva det er, har selv en fullt trenet tjenestehund, som koser seg med litt Agility inn imellom, når hun gidder :up:

Hadde nok i det tilfelle gått for en 7D, der får du fokus som følger hundens hastighet

Har slitt mye med for raske hunder når jeg tar bilder ja(eller for treigt kamera) en del...
Også har jeg tatt 19000 bilder med Eos 500en så kan jo late som at det er slitt og trengs og byttes ut:)

Fy flate. Her gikk det kjapt unna:)
Å fotografere fly vil jo være "a walk in the park" i forhold til Agility^_^
Skal ikke uttale meg om hvilket Canon-kamera du bør velge,men så vidt jeg skjønner foregår denne sporten primært innendørs (i vinterhalvåret) og under tidvis svak og litt vanskelig belysning.Uansett da kjekt med et kamera med gode egenskaper på høy ISO,men det viktigste av alt vil være optikken.Objektiver med lysstyrke på 2.8 må jo nesten være et absolutt minimum (eller maksimum...),men tipper du også da sliter med å oppnå tilstrekkelige lukkertider?
Vet ikke hvor langt unna du står,men har du vurdert fastoptikk med enda bedre lysstyrke? Har forstått det slik at Canon har et 85mm f/1.8 med lynkjapp AF som skal være glimrende.

Endte opp med og kjøpe ett EOS 7D i dag, så blir nok en liten tur til OSL for å prøve ut kameraet med de forskjellige linsene osv.
Og agility er en utesport så lenge det er varmt nok, så da holdet det som oftest med den sigma linsen jeg har. Tar da bilder fra ca 5-25 meter, men det kommer jo selvfølgelig an på hvordan banen er lagd osv.

Back