• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hjelp/råd/diskusjon rundt flypriser/-ruter/-tider/reiser (2023)

Re: Priser til Asia og N.A. i businessklasse

Prøver meg nå på en reise til SAN med retur fra HOU i slutten av November og for KLM er alternativene bombardert med NOK 30k hver vei. Får til en grei totalpris via DTW (Detroit), men det er en flyplass jeg aldri har benyttet. Skiller den seg spesielt negativt fra de andre store flyplassene i USA? (ingen av de er jo egentlig noe å skryte av)
 
Re: Priser til Asia og N.A. i businessklasse

Prøver meg nå på en reise til SAN med retur fra HOU i slutten av November og for KLM er alternativene bombardert med NOK 30k hver vei. Får til en grei totalpris via DTW (Detroit), men det er en flyplass jeg aldri har benyttet. Skiller den seg spesielt negativt fra de andre store flyplassene i USA? (ingen av de er jo egentlig noe å skryte av)


Lenge siden jeg har fløyet via DTW, men da vil jeg heller si den skilte seg positivt ut sammenlignet med de andre amerikanske


Ellers har jo business til USA tidvis vært ekstremt høyt siden det åpnet opp. Ser det er endel reisebudsjettet hos oss som har blitt blåst når folk har måttet dra til Houston det siste 1,5 året
 
Re: Priser til Asia og N.A. i businessklasse

USA business prisene må begynne å dempe seg etter hvert, det er massivt med kapasitet inne nå og snart kommer vinteren..
 
Re: Priser til Asia og N.A. i businessklasse

USA business prisene må begynne å dempe seg etter hvert, det er massivt med kapasitet inne nå og snart kommer vinteren..

Håper det. Det er gale nok med høye hotelpriser og svak krone om vi skal flås over dammen i tillegg.

Det gikk kaldt nedover ryggen på meg når sjefen begynte å leffle med at "dere må vurdere økonomiklasse når det blir så gale".

Bortsett fra en snartur til Dubai med Emirates hvor jeg fikk en fireseter for meg selv så har jeg ikke fløyet bak i lasterommet siden tidlig 90-tallet....
 
Re: Priser til Asia og N.A. i businessklasse

Etterspørselen er fortsatt stor, og direkte fra Oslo er det ikke mye kapasitet.
 
Re: Priser til Asia og N.A. i businessklasse

Det gikk kaldt nedover ryggen på meg når sjefen begynte å leffle med at "dere må vurdere økonomiklasse når det blir så gale".

Da vil jeg bare tipse deg om å begynne å løpe i ring rundt på kontoret mens du skriker høyt og veiver med armene over hodet. Det funker hos oss.

Noen prøver også å holde pusten til de får fly business igjen, men det har vi blandede erfaringer med. Løpingen er best og som en bonus kommer du også i form.
 
Re: Hjelp/råd/diskusjon rundt flypriser/-ruter/-tider/reiser (2023)

Nå er det, med tanke på tanke på svak krone, en del gode priser hos BA i longhaul C. Sånn 20k ish til Nord Amerika ihvertfall. Ikke 2009-priser men greit å kjøpe på. Har ikke sjekket Asia
 
Re: Hjelp/råd/diskusjon rundt flypriser/-ruter/-tider/reiser (2023)

Trodde Google Flights dekket det meste av flyselskaper og kombinasjoner? Men finner muligheter rett hos flyselskapene med både gode priser og sammenhengende billetter, som ikke dukker opp hos Google Flights?
 
Back
Top