Hjelp: Navneforslag

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Jeg har fått meg en ny venn - en Norsk Flyverelg. Har ikke tenkt å gå Fnate og Helge i næringen, men tenkte det sikkert var plass til en elg til i Flyprat- og facebook-skogen. Han er kanskje litt røffere enn disse, ettersom han er veldig glad i øl og fotball. Han er kanskje en smule nasjonalistisk siden han har det norske flagget tatovert i øret, men han er veldig snill og myk og er veldig opptatt av at de små dyra også skal ha det bra, uansett rase. Kanskje med unntak av slanger, som han er litt redd for.

Elgen kommer til å være med meg rundt omkring, og kanskje kommer det en triprapport eller to fra ham. Han er litt redd for å måtte reise i lasterommet, men jeg har lovet ham at det ikke vil skje, og at han skal få Warsteiner på flaske. Så da ble han straks litt mer interessert.

Men jeg trenger et navn til fyren. Helst noe som er litt catchy både på norsk og engelsk. Jeg har tenkt på både Elge Dosis og Elgenen, men det funker jo dårlig på utenlandsk ...

elg.jpg

Elgringo

Skulle kombinere slangbetegnelse om de som bor i landet du bor i, samt navnet på en trommeslager i et band jeg har skjønt du ikke har noe imot...

Moosetang? Mustang
Moosetard? Mustard
Scaramoose? (Scaramouche i Queens "Bohemian Rhapsody")
Elkwin?

(Hvis jeg hadde hatt en elg hadde jeg døpt den Sverre M. Fjellstad)

Hmm .. fruen foreslo umiddelbart Bullwinckel, Brooce Moose eller Sprooce Moose .. choices choices ..

- Bruce the Moose
- Alvin (i respekt for white Alvin)
- The Flying Moose
- Elk som ikke drikker melk
- Mowoose

Han var kongebra da. Elgen faller ikke langt fra stammen ser det ut til.

Fnate syns Bullwinckel og Elgringo så ut til å passe, og gleder seg veldig til trip reports.

Etter et kort krigsråd bestemte vi oss for at Bullwinckel er et tradisjonsfullt og godt navn for en norsk-amerikansk flyverelg. Han gleder seg allerede til å feire med en Shiner i kveld!

Back