• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hjelp: Hamarfly AS (Beeck B90) Hamar-Bergen

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Året etter startet HamarFly AS med flyging mellom Hamar og Bergen. Ruten ble åpnet 25. September 1995. Flytypen var Beechcraft B90 King Air (LN-HAC) og Hamarfly fløy først to tur-retur turer i uken. Desember samme år rapporterte Hamar Arbeiderblad at trafikken på ruten hadde tatt seg opp og at selskapet hadde økt til tre flyginger i uken med mellom fire og maks antall passasjerer om bord.

SPØRSMÅL jeg burde kunne svaret på selv, men husker ingen ting:
Når sluttet Hamarfly med flyging til Bergen? Jeg tror jeg vet hvorfor (sviktende paxgrunnlag (?)).

Du kan kanskje høre med Walter Carlsen. Han var veldig involvert med Widerøe og Scan-Craft og holdt nok et øye med etterfølgerne også.

Tusen takk for tipset! Den tråden var jeg ikke klar over. B90 ex LN-HAC flyr "i dag" i USA.

Oppdatering...

Tidligere LN-HAC fløy sin siste flytur den 4 mai 2011 fra Madisonville Muni (2I0) til Wiley Post (KPWA), med nye eiere. Ny eier; Alliance Air Parts Inc... -De bekrefter at tidligere LN-HAC nå er tatt fra hverandre og selges som deler. RIP - Rest In Pieces :D

Back