Hjeelp! Avinors statistikk

enva

Banned
Er inne på avinor sine sider å laster ned en excel fil med statistikk over passasjervekst, flybevegelser osv hver måned. Men så har det seg sån at det virker som at den statistikken gjelder for alle flyplassene i norge som eies av avinor så det er ikke noe spesifik informasjon om TRD!

link til statistikk: http://avinor.no/avinor/trafikk/10_Trafikkstatistikk

det jeg da lurte på da, er hvor jeg kan få tak i spesifik trafikkstatistikk for Trondheim Lufthavn, Værnes?

har lagt ut statistikk for flybevegelser på vår side: http://trondheimlufthavn.net/Statistikk.html

-Men jeg lurer på om dette er feil, for hensikten min er å ha tall for flybevelgesene fra TRD og ikke fra alle flyplassene i norge!

ligger en link til trafikktall pr lufthavn pr år nederst på siden du linker til. har ikke hatt tid til å lese den, men tror da at det kan ligge noe der...

Nei, det var bare noe sån historisk statistikk. står fra 1989 til 2007 bare. Hvor får kvernberget.net, Molde-airport.com osv sin statistikk fra f.eks. Det må jo ligge et sted disse statistikkene for hver enkelt flyplass? Noen andre som har noen forslag?:s

Last edited:
Du finner Værnes tallene i den excel arbeidsboken du har lastet ned.

Arkene nederst, pax jan-des 2008 og flybev jan-des 2008 - her er tallene brutt ned på lufthavnene.

Mvh,

Men jeg lurer på om dette er feil, for hensikten min er å ha tall for flybevelgesene fra TRD og ikke fra alle flyplassene i norge!

Dette er feil ja 46 126 flybevegelser i desember vil vel si 62 bevegelser (ankomst/avgang) HVER TIME hele desember (mer enn en i minuttet).

Men du finner tallene for Værnes ved å gå inn på arkfanene nederst på regnearket.
Desember 2008 FLYBEVEGELSER - MOVEMENTS
RUTE, CHARTER OG FRAKTFLYGNINGER Offshore Annen trafikk "Totalt inkl. offshore og annen sivil trafikk"

"Tall i kursiv er estimert
Figures in kursiv are estimated" INNLAND UTLAND SUm

Antall % Antall % Antall % Antall Antall Antall %
TRONDHEIM luftha 3 173 -1,0 % 421 -2,5 % 3 594 -1,2 % 6 323 3 923 -1,9 %
BODØ lufthavn 2 695 1,4 % 13 -27,8 % 2 708 1,2 % 345 3 053 1,6 %
TROMSØ lufthavn 2 250 0,5 % 52 -27,8 % 2 302 -0,4 % 539 2 841 1,5 %

Last edited:
finner ingenting jeg! trykker på trafikkstatistikk også 2008 men her står kun for hver måned, men disse er jo totalt for alle flyplasser i norge!

Link hadd vært kjekt:)

På forhånd takk!

Takker, fant det ut nå. men jeg har problemer med å maksimere statistikken for August 2008. sitter å er litt irritert på hvordan avinor har laget dette oppsettet. -Kort SAGT:URYDDIG!

Jonas, det er ryddig nok det Avinor gjør, og spesielt at de benytter Excel gjør de spesielt enkelt å foreta en analyse (man slipper å taste alle tallene på nytt, men kan linke dem opp til eget regnark).

Fikk fikset det nå, tittler bare for meg når jeg må sitte i timer å løse små irriterende problemer når jeg kunne brukt tiden på andre ting vist det hadde vært en annen måte å gjøre det på.

Hmmm, høres ut som du kan glede deg til arbeidslivet starter for alvor! :)

Takker, fant det ut nå. men jeg har problemer med å maksimere statistikken for August 2008. sitter å er litt irritert på hvordan avinor har laget dette oppsettet. -Kort SAGT:URYDDIG!

Synes Excel-oppsettet er meget bra jeg. Ryddig og oversiktlig. Lett å finne frem til tallene man leter etter.

Går det ann å få tak i eldre statistikker? Kunne vært veldig interessant med både 70, 80 og 90-tallet.

Back