• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hjeelp! Avinors statistikk

enva

Banned
Er inne på avinor sine sider å laster ned en excel fil med statistikk over passasjervekst, flybevegelser osv hver måned. Men så har det seg sån at det virker som at den statistikken gjelder for alle flyplassene i norge som eies av avinor så det er ikke noe spesifik informasjon om TRD!

link til statistikk: http://avinor.no/avinor/trafikk/10_Trafikkstatistikk

det jeg da lurte på da, er hvor jeg kan få tak i spesifik trafikkstatistikk for Trondheim Lufthavn, Værnes?

har lagt ut statistikk for flybevegelser på vår side: http://trondheimlufthavn.net/Statistikk.html

-Men jeg lurer på om dette er feil, for hensikten min er å ha tall for flybevelgesene fra TRD og ikke fra alle flyplassene i norge!

ligger en link til trafikktall pr lufthavn pr år nederst på siden du linker til. har ikke hatt tid til å lese den, men tror da at det kan ligge noe der...

Nei, det var bare noe sån historisk statistikk. står fra 1989 til 2007 bare. Hvor får kvernberget.net, Molde-airport.com osv sin statistikk fra f.eks. Det må jo ligge et sted disse statistikkene for hver enkelt flyplass? Noen andre som har noen forslag?:s

Last edited:
Du finner Værnes tallene i den excel arbeidsboken du har lastet ned.

Arkene nederst, pax jan-des 2008 og flybev jan-des 2008 - her er tallene brutt ned på lufthavnene.

Mvh,

Men jeg lurer på om dette er feil, for hensikten min er å ha tall for flybevelgesene fra TRD og ikke fra alle flyplassene i norge!

Dette er feil ja 46 126 flybevegelser i desember vil vel si 62 bevegelser (ankomst/avgang) HVER TIME hele desember (mer enn en i minuttet).

Men du finner tallene for Værnes ved å gå inn på arkfanene nederst på regnearket.
Desember 2008 FLYBEVEGELSER - MOVEMENTS
RUTE, CHARTER OG FRAKTFLYGNINGER Offshore Annen trafikk "Totalt inkl. offshore og annen sivil trafikk"

"Tall i kursiv er estimert
Figures in kursiv are estimated" INNLAND UTLAND SUm

Antall % Antall % Antall % Antall Antall Antall %
TRONDHEIM luftha 3 173 -1,0 % 421 -2,5 % 3 594 -1,2 % 6 323 3 923 -1,9 %
BODØ lufthavn 2 695 1,4 % 13 -27,8 % 2 708 1,2 % 345 3 053 1,6 %
TROMSØ lufthavn 2 250 0,5 % 52 -27,8 % 2 302 -0,4 % 539 2 841 1,5 %

Last edited:
finner ingenting jeg! trykker på trafikkstatistikk også 2008 men her står kun for hver måned, men disse er jo totalt for alle flyplasser i norge!

Link hadd vært kjekt:)

På forhånd takk!

Takker, fant det ut nå. men jeg har problemer med å maksimere statistikken for August 2008. sitter å er litt irritert på hvordan avinor har laget dette oppsettet. -Kort SAGT:URYDDIG!

Jonas, det er ryddig nok det Avinor gjør, og spesielt at de benytter Excel gjør de spesielt enkelt å foreta en analyse (man slipper å taste alle tallene på nytt, men kan linke dem opp til eget regnark).

Fikk fikset det nå, tittler bare for meg når jeg må sitte i timer å løse små irriterende problemer når jeg kunne brukt tiden på andre ting vist det hadde vært en annen måte å gjøre det på.

Hmmm, høres ut som du kan glede deg til arbeidslivet starter for alvor! :)

Takker, fant det ut nå. men jeg har problemer med å maksimere statistikken for August 2008. sitter å er litt irritert på hvordan avinor har laget dette oppsettet. -Kort SAGT:URYDDIG!

Synes Excel-oppsettet er meget bra jeg. Ryddig og oversiktlig. Lett å finne frem til tallene man leter etter.

Går det ann å få tak i eldre statistikker? Kunne vært veldig interessant med både 70, 80 og 90-tallet.

Back