Hi Ho, Silver Lining..

Da var man ankommet hotellet i land nummer to. To nye land paalista paa en dag er ikke saa galt, eller?

Teknikken med aa kladde paa iPhone, og saa ta copy-paste metoden for aa redusere tiden man er paalogget, fungerer bra. Om noe ser litt rart ut, saa er det staveknotrollen paa iPhone'n som leker.

Etter rundstykket nevnt over, var det igjen aa slappe av med iPod, og aa kladde litt TR paa iPhone. Landet paa en flyplass hvor jeg fryktet lang taxetid, men heldigvis landet vi ikke paa den rullebanen som ligger i nabolandet. Taxet inn, bl.a. forbi et par SAS-maskiner, og parkerte paa gate ved siden av selskapet jeg skal fly med i morgen, som foroevrig har avgang samtidig som jeg ankom stedet i dag.

Fant vegen gjennom en lang gang, og kom til noen bagasjebaand. Her var det et genialt opplegg, med skjermer som viste hvor lenge det var til det kom noe bagasje, og det viste seg aa stemme ganske brukbart. Min koffert kom nesten foerst. Saa var det aa traske til hotellet, som ligger i gangavstand fra flyplassen. Fra rommet har jeg utsikt til et forummedlem, som jobber i kabinen hos et norskt flyselskap, saa kan det vaere et hint om hvor jeg er ;) Et annet hint: Vedkommende er lakkert i fargene til en tidligere nortsk komikertrio ;)

Ogsaa hadde jeg nevnt noe om elefanter? De er ogsaa paa dette stedet ;)

Hmm.. Online Check in virker ikke, og selskapet jeg skal fly med herfra i morgen truer med pilotstreik. Lovende..

Saa du har utsikt til KLM MD-11...som vel sjelden befinner seg sammen med et par SAS maskiner utenfor Schiphol...saa jeg gjetter Amsterdam...

Det var planen ja. Helt til jeg leste at pilotene skulle streike i morgen og paa fredag, og det staar ingenting om hvilke flighter som er beroert. Paa AMS sine hjemmesider staar det ingenting spesielt om flighten (annet enn noe om "type 313"). Andre flighter (ikke TAP) staar oppfoert som kansellert, saa om man skal stole paa den, saa gaar flighten. Skal uansett komme meg bort dit i morgen tidlig, aa hoere med dem. Skranken er lokalisert, saa jeg vet hvor den er.

Edit: To av tre TAP-flighter ser ut til aa gaa herfra i morgen, inkludert min. Krysser fingre og taer for det.

Last edited:
Hvis det skulle bli streik så må det være en kjip måte å feire dagen på :8:

Sitter her og har hatt veldig lyst å gjette... men jeg vet for mye... :8: ;)

Fin rapport Martin :)

Hvis det skulle bli streik så må det være en kjip måte å feire dagen på :8:

Sitter her og har hatt veldig lyst å gjette... men jeg vet for mye... :8: ;)

Fin rapport Martin :)

At jeg fyller aar i morge, er en ting. Hvis jeg ikke kommer meg ned til LIS, og i verste fall misser BA-flighten min opp igjen, anser jeg meg for aa vaere passe stuck. Og da er det ett fett hvilken dag det er.

Maa sjekke ut herfra klokka 11, saa da passer det sikkert fint aa stikke bortom aa hoere med TAP. De lover alrternative flighter, ogsaa med andre selskaper, og KL har foroevrig en et par timer etter min. Men saann som alt ser ut naa, saa gaar min flight som den skal.

:p

Krysser fingrene for at TAP flyr deg trygt tilbake til LIS. De må jo skjønne at du har et fly å rekke og et kort å hente? ^_^

Maa sjekke ut herfra klokka 11, saa da passer det sikkert fint aa stikke bortom aa hoere med TAP. De lover alrternative flighter, ogsaa med andre selskaper, og KL har foroevrig en et par timer etter min.
Hvis det drar seg til så ville jeg blåst i om KL flyr før eller etter din opprinnelige flight.

Du kan jo alternativt foreslå at de skal sende deg med BA via LON :lol:

Med 10 aars erfaring bak skranken for et selsakp som til tider het Streik Allt Sammen vil jeg anbefale deg aa moete opp tiiidlig..jo tidligere du moeter opp jo flere alternativer finnes....

Enn saa lenge, ser det ut til at min gaar. Er kun den miderste av morgendagens tre flighter som er kansellert i foelge schiphol.com. Hos TAP, finner jeg ikke ut saa mye. Der ser det tom. ut som om man kan booke den flighten som er kansellert.

Er det forresten noen som vet om TAP har igjen noen A310? Schiphol oppgir 313 som type, men jeg aner ikke helt om det er flytype, eller noe annet de mener. i saafall er jo det en fin bursdagsbonus ;)

Videre research sier at dagens TP661 stod oppfoert med 320 som type hos schiphol.com, og morgendagens morgenavgang staar oppfoert med 320. Altsaa maa det vaere flytype de mener. Min avgang staar oppfoert med 313 :D. Sikkert for aa ta unna de som mister 12:30-flighten, kanskje? Og kanskje derfor innsjekk paa nettet ikke virker..

Ser naa at TAP fortsatt selger billetter til den foerste (06-ish) og den siste avgangen i morgen (min, 19:00), men ikke den som er kansellert i foelge schiphol.com.. De oppgier midlertid type som 321..

Og i foelge LIS sine nettsider, skal det gaa baade en TP660 og en TP2660 samtidig. Trykker man paa code-share-infp paa 2660, faar man opp 660. 660 er den som skal fly 661 ned igjen.

Jeg lukter en form for chatring av noe annet materiell fra noen andre. Dette kan bli moro :)

Back