God morgen fra Santa Catalina hotell i Las Palmas. Ble visstnok første gang åpnet på 1800-tallet og har nå re-åpnet etter 2 års oppussing. Litt kult, og ekstremt entusiastiske folk som jobber her. Men litt pussig at room service folkene ikke kan Engelsk og sånt.
Santa Catalina Hotel er det virkelig svung over. Det var dit celebre gjester som Sir Winston Churchill, María Callas, Agatha Christie, Gregory Peck, Felipe González og den spanske kongefamilien pleide å bo. Godt å høre de har renovert hotellet. Det trengte virkelig en ansiktsløftning. En EXTREME sådann!
Jeg har gått mye i gatene i området da jeg jobbet og bodde der nede i 1 år(1995/96). Jeg var faktisk og så på leilighet like ved Hotel Santa Catalina, men endte med å leie en i Calle Alfredo L. Jones like ved Hotel Reina Isabel. Nå viste det seg at dette faktisk var "horestrøket" i Las Palmas den gangen, men det var også litt praktisk...jentene hjalp meg ofte med å praie drosje da jeg stod der sammen med de på gaten; 21 år gammel, i uniform og med dårlig tid og skulle på jobb kl 05.00
Tiltross for at Las Palmas befinner seg på en spansk øy i Europa, så har en veldig stor del av innbyggerne familie og røtter i Latin-Amerika og da særlig Venezuela, så motivasjonen og behovet for å lære seg engelsk er nok mindre der enn på fastlands Spania, ettersom båndene til Latin-Amerika på mange måter er sterkere enn til Europa.
TIPS: Hyggelig å gå langs `Las Canteras`(strand promenaden) samt avlegge`Parque Santa Catalina` et besøk.
Her i Guadalajara er det 26´C og sol. Nå tid for å hente nyvasket tøy på det lokale renseriet og så litt sightseeing!
Hasta la vista!