God formiddag fra Kongsberg. Hjemme igjen fra Milano nå. Vi hadde en fin tur dit og hyggelige dager i Milano. Jeg skulle gjerne vært på kamp på San Siro når vi først var der, men mange av spillerne er opptatt med viktigere ting i Tyskland for tiden, så ikke noe kamper der i denne perioden. Turen hjemmover ble litt kronglete. Vi hadde tenkt å ta Malpensa Express til flyplassen. Alt så greit ut og vi fikk også kjøpt billetter da det like etterpå kom melding om at alt var innstilt på pga. av streik. Da var det ikke annen råd enn å ta taxi til Malpensa. Det kostet litt (110 Euro), men vi fant ingen annen fornuftig måte å komme oss dit på. Turen hjem gikk MXP-CPH-OSL. Første lettet var det SAS connect som stod for. Jeg blir ikke helt klok på det konseptet. Ingen av mannskapet snakket skandinavisk og de unge ansatte i kabinen virket som de hadde et påklistet smil. Vi fikk noe ingefær marinert laks og den var slett ikke så verst. Hadde de byttet ut de knekkebrød liknende sakene med rundstykker hadde det blitt riktig bra.
Fra CPH til OSL var det bolaget selv som stod for transporten med norsk og meget erfarent crew. Det oppsto et par episoder der som purseren løste på elegant vis. Først var det en på Go som oppdaget at setet hans var opptatt. Han gav beskjed til purser om det, som ganske enkelt plasserte han på plus fremfor å begynne med stolleken rett før avgang. Det var også en kar på raden bak oss som åpenbart hadde fuktet strupen i mestelaget på Metalica konsert dagen før. De fulgte tydeligvis med han både på bakken og når han kom ombord. Purser snakket med han og brukte fornavnet hans også i samtalen, noe karen ble overrasket over. Purser var også bortom han og småpratet litt underveis om konserten og andre ting. Taktikken fungerte åpenbart fint. Personen oppførte seg pent gjennom hele turen og var overhodet ikke til bry eller sjenanse for andre passasjerer. En kronglete reise blir ikke fullkommen uten litt buss for tog på slutten. Jeg hadde ikke fått med meg at det var buss for tog fra Asker til Kongsberg. Heldigvis kunne sønnen hente oss i Asker slik at vi slapp styret med buss for tog.