Herlig fredag fra MEL

petter380

Powder hound
Medlem
Hei og hå! Vi sitter ved gate 10 på MEL T3 og ser på fly, mye eksotisk og stor trafikk nå på morgenen. Vi skal enda lengre vekk fra Norge, nemlig til HBA og Tasmania med Virgin Australia. Temmelig småkaotisk ved bagdrop, ellers smooth så langt på årets første flyreise [emoji2956]

Fortsatt ufattelig digg å reise normalt igjen, takk og pris for normale tilstander (dvs. ikke pandemi) [emoji1] God fredag ønskes [emoji41]

God morgen fra Bangkok. Her er en øyeblikk klar for å sette kurs ut døren.
Blir først en tur inn til Central World hvor en ice mokka skal inntas. Så blir det et besøk innom frisøren for ett klipp.
Så skal det gjøres litt bassengtjeneste.
Ellers er det T-2 til en lyn tur ut til Koh Samui for litt festligheter med noen bekjente som ferierer der.
Ha en flott fredag :)

Riktig GOD FREDAG fra New York!

Har landet ganske nylig på JFK og nettopp fått sjekket inn på Holiday Inn Manhattan 6.th Avenue i Chelsea. Fløy direkte fra Puerto Vallarta i Mexico til JFK med Jetblue sin A321neo. En utrolig smidig tur; reisen hit tok kun 4 timer og 20 minutter(omtrent som OSL-MALAGA). Alle setene hadde TV-skjermer, filmene gratis og utvalget imponerende! Tommel opp for Jetblue Airway!!

Min 3 ukers ferie begynner å nærme seg slutten, så jeg er egentlig på vei hjem, men synes New York ligger sånn passe fint til på "hjemreisen" og tenkte at 2 netter her falt liksom helt på sin plass. Begynner å bli vant til at folkene i immigration i USA nå stiller meg sine oppfølgings kontrollspørsmål når de ser jeg passerer landegrensene gjennom Sør-Amerika på kryss og tvers ganske hyppig i løpet av ett år. De er alltid veldig høflige og mange av de har dessuten latin-amerikanske røtter og catcher fort at jeg er genuint interessert i landene og ikke er en eller annen form for kurér for noe narkotika-kartell.

Deilig å være her på Manhattan igjen. Her er det natt nå og har nettopp vært på en lokal deli og fått kjøpt meg litt kyllingsuppe som jeg nyter på rommet. Kun 8´C her i NYC nå på natterstid og det meldes at det ikke blir noe særlig varmere utover dagen heller. Så det er bare å begynne å kle seg igjen.
Men først skal det soves!

Ha en fin fredag!

Attachments

• 92C79258-32D1-42C8-A6CA-ED1C0D91DB23.jpg
    92C79258-32D1-42C8-A6CA-ED1C0D91DB23.jpg
    99 KB · Views: 282
  • A153C1F7-8AD3-4A95-ADD5-641F7577EC33.jpeg
    A153C1F7-8AD3-4A95-ADD5-641F7577EC33.jpeg
    93.3 KB · Views: 280
  • 4E35C28F-EB10-41E3-BBED-016E2414403F.jpeg
    4E35C28F-EB10-41E3-BBED-016E2414403F.jpeg
    78 KB · Views: 281
  • 32C37BF5-C593-4F72-AFCC-DB8139B262E6.jpeg
    32C37BF5-C593-4F72-AFCC-DB8139B262E6.jpeg
    90.9 KB · Views: 281
Last edited:
Glad fredag fra Ris med kaffe, forum og NRK Stor Oslo. Fortsatt ikke alt for mye snø - men absolutt blitt mye penere og lysere ute. Hjemmekontorering før vi skal ut på middag og konsert i kveld. Ha en best fredag du også.

God morgen fra Mjøndalen. Så mye snø at toget måtte brøyte spor 1 i dag. Normalt går alle tog fra Spor 2 i Mjøndalen, men med ett lastetog som stod på Spor 3 og som hadde gjort noe kluss med signalene så kunne man av en eller annen grunn ikke bruke spor 2. Når tog en ytterst sjelden gang kommer inn på spor 1 så kan man ta bilder som under.

Uansett mye snø her i dag, destinasjonen er OSL for møter med noen ground handling folk. Alltid like kjekt å møte våre kollegaer på OSL. For håpentligvis blir det tidlig helg :)
668e1720ba794fcedd1a97606e23d310.jpg

God morgen fra L1. Men litt behov for å være litt produktiv var det like greit ta turen til kontoret etter levering i barnehagen. I kveld skal det åpnes en boks and, men har frem til da tid til å bestemme meg for drikkevalget. Ha en fin dag

God morgen fra hjemmekontoret. Peisen brenner og nykvernet Dark Evergood er i koppen. Hele familien ble oppvartet med pannekaker til frokost og vi erklærer at ingen av oss har et eneste snev av jetlag - dog savner man Miami når inngangsdøren faktisk var frosset fast når junior skulle dra.

Nå masse Teams og deretter hente ungerog shoppe in fredagskosen nede på Centra.

Morn fra T-banen. Akebrett ble valgt fremkomstmiddel for minstemann til barnehagen i dag, gjør heller ikke far noe at jeg må sitte på i alle nedoverbakker. Helt vanlig jobbdag på programmet men blir fort en øl på tampen av dagen

Riktig GOD FREDAG fra New York!

Har landet ganske nylig på JFK og nettopp fått sjekket inn på Holiday Inn Manhattan 6.th Avenue i Chelsea.

Ha en fin fredag!

Enjoy, bodde to gater lenger opp i oktober.

Min 3 ukers ferie begynner å nærme seg slutten, så jeg er egentlig på vei hjem, men synes New York ligger sånn passe fint til på "hjemreisen" og tenkte at 2 netter her falt liksom helt på sin plass. Begynner å bli vant til at folkene i immigration i USA nå stiller meg sine oppfølgings kontrollspørsmål når de ser jeg passerer landegrensene gjennom Sør-Amerika på kryss og tvers ganske hyppig i løpet av ett år. De er alltid veldig høflige og mange av de har dessuten latin-amerikanske røtter og catcher fort at jeg er genuint interessert i landene og ikke er en eller annen form for kurér for noe narkotika-kartell.

Deilig å være her på Manhattan igjen. Her er det natt nå og har nettopp vært på en lokal deli og fått kjøpt meg litt kyllingsuppe som jeg nyter på rommet. Kun 8´C her i NYC nå på natterstid og det meldes at det ikke blir noe særlig varmere utover dagen heller. Så det er bare å begynne å kle seg igjen.

Litt tilfeldig hva jeg klippet bort, men budskapet er at jeg setter skikkelig pris på disse minisnuttene med bilder fra alle de spennende reisene dine i god morgen trådene. Får skikkelig brus i reiselabben når jeg ser dem. Liker Sør Amerika veldig godt selv og du skriver fint. Så keep it up.

God morgen fra Lillestrøm. Straks bærer det ned til stasjonen og bortekontoret. Skulle gjerne sluppet det i dag, men må inn på noen ærend. I det minste kan jeg unngå rushen. Så får man håpe det ikke blir togkaos. Bilen får uansett stå.

Ha en ekstra best fredag!

God formiddag fra borekontoret på OSL,

Like glatt som siste dager på veien, men ikke så mye kaos akkurat nordover litt over 07.
Fikk bunkret litt mer grus på Skedsmokorset, så vi har mulighet til å komme igjennom helgen hvis regnet blir for ille....

Eller er det nok å drive med. Mine gode venner i LIS fant ut at de måtte holde Wamos busy, så de har leid en 330 denne og neste uke for å fly litt rundt. Fikk jo beskjed i god tid, sånn temmelig nøyaktig samtidig som kjerra passerte over meg på til å lande mandag ettermiddag fikk jeg operasjonell info...Så da var det bare å brette opp ermene og se om vi kunne greie å selge litt ekstra samtidig som man må skaffe utstyr til egen operasjon og til mine kolleger i øst også. Et hav av c-momenter, men det er jo det som gjør det litt gøy.

Ikke fullt så gøy når jeg la merke til at OnePark mente jeg hadde parkert på kortidsparkeringen på OSL i romjula. Heldigvis litt rabatt, men de hentet litt over 2200 fra et kort. Bare flaks at jeg så det med en gang, ellers hadde jeg vel lurt litt senere hva dette var. Fikk snakket med dem, og de kunne se at det var en feil der, så bare å sende en henvendelse til dem så skulle de refundere. Så greit å følge med på autopay....

Straks lunch, og da marker vi halveis på dagen og snart helg...

S

God formiddag fra Engineerium EXPRO Fornebu,
Møter og så lønsch , deretter å forhale opp til OSL for 14.00 flighten vestover fjellet til SVG.
Ha en fin dag.

Vi skal enda lengre vekk fra Norge, nemlig til HBA og Tasmania...

Nå fikk jeg noen gode minner, gitt. I 1993 dro jeg til New Zealand for å finne stedet med størst avstand til Norge. Etter mye arbeid (tangent langs kysten som lå 90 grader på vektoren fra Oslo) fant jeg stedet - odden Castland Mistake mellom Dunedin og Invercargill. Der hang jeg opp en laminnert plakat med "The most distant location from Norway" og fikk flere postkort et par år i etterkant fra folk som besøkte mitt lille minnesmerke. Mot-polen til Oslo ligger egentlig langt ute i havet sør-øst for Invercargill (og det er noen ubebodde øyer der), men jeg håper jeg en dag kan komme tilbake til Castland Mistake. God tur til Hobart.

Last edited:
G’morgen .. 2-3 grader her i vestsørøst, men blir vel opp mot 15 etterhvert. Sol og fint, sier’em, så da tørker det nok opp etter ukas oversvømmelser. Det ble mye vann ….

Fredag og snart helg. Alle systemer er endelig ‘go’ etter nyttår, så da passer det med tre dager fri. Bøker skal leses, musikk skal høres og lurer skal …. lures? Eller avholdes, kanskje. ;)

Ha ein fin ein!

Endelig fredda! God dag fra OSL. Litt snø og togtrøbbel førte til 45 minutters togtur fra Oslo S til flyplassen. Men nå er man sjekket inn på EK160 og skal tilbringe noen dager i varmere strøk[emoji3]
e7d66b6bdc0157439fa36e84cd278e1d.jpg

Om ni minutter har jeg vært på jobb i 8 timer og har ikke planer om mye overtid i dag. Nå er dilemmaet om det blir langrenn eller slalombakken. Har tatt med utstyr til begge stilarter. Kroppen trenger egentlig en langrennsski, men er redd det meste av løyper er snødd igjen.

Om ni minutter har jeg vært på jobb i 8 timer og har ikke planer om mye overtid i dag. Nå er dilemmaet om det blir langrenn eller slalombakken. Har tatt med utstyr til begge stilarter. Kroppen trenger egentlig en langrennsski, men er redd det meste av løyper er snødd igjen.

Og skal du i bakken må du vel nesten av pudderplanker nå?

Og skal du i bakken må du vel nesten av pudderplanker nå?

Mantra funker både i ibakken og i pudder. Det ble Vestmarksetra. Var greit med samme firehjulstrekk som landcruiserfor var ikke måkt på ledende så det det ut som.

Kroppen trenger egentlig en langrennsski, men er redd det meste av løyper er snødd igjen.

:colgate:

Jeg dauer ... Da jeg var guttunge var det en ære å være førstemann i løypa etter snefallet. Høres ut som at uttrykket 'gå opp' er forsvunnet fra vokubalaret ... Preppemaskinen kom gjerne dassende utpå dagen en gang .. Beste mosjonen.

:colgate:

Jeg dauer ... Da jeg var guttunge var det en ære å være førstemann i løypa etter snefallet. Høres ut som at uttrykket 'gå opp' er forsvunnet fra vokubalaret ... Preppemaskinen kom gjerne dassende utpå dagen en gang .. Beste mosjonen.

Jeg er gammel, så det må være et århundre siden du var guttunge.:colgate:

Så ut til å ha snødd 25 cm siden 09.30 i dag.

Nå har jeg uansett fortjent Kvikklunsj, øl og rødvin!

Og det som irriterer meg er jo at etter snøfall så kommer det nesten alltid mildvær i Oslo sånn umiddelbart! Kan jo få lov å ligge litt snøen med pudder og skiløyper så langt øyet kan se i marka med noen få grader på minusiden en stund. Med det været som er meldt blir det bare holkeløyper i marka garantert og ikke noe er verre enn det egentlig.

Huff ja god kveld fra Oslo. Her dro jeg ut til Ahus egentlig bare for å spise taco i kantina. Og ble sittende å prokastinere. Så dukker det opp en melding helt på tampen av det som er vanlig arbeidstid HASTER trenger hjelp asap zulu nå (dvs dette er egentlig etter at de som driver med bemanning har gått for dagen). Men jeg dekker nå en vakt i morgen kveld da som de også trengte. Og jeg tror akkurat den vakten kommer til å bli et helvete, men ok jobber man som assisterende vikarassistent til underassistenten i helsevesenet så bør jeg jo stille opp noen ganger. For jeg tror noen avdelinger virkelig brenner på dass nå. Og to ekstra hender kan jo hjelpe litt til iallefall.

Last edited:
Back