• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Helvetic med sommerrute Zurich - Tromsø

Re: Helvetic med sommerrute Zurich - Tromsø

Dette er nok etter min mening bare begynnelsen på flere sesongruter fra kontinentet til Nord-Norge.

http://airlineroute.net/2016/03/17/2l-chqtos-s16/

Dette er veldig fra og flott for Nord-Norge (dersom det er lov å si....:p).

Jeg er helt enig med det at vi helt sikkert kommer til å se mer av det. Vi har litt å lære av finnene her, noe som også er påpekt i andre tråder her.

Avsporing, men når jeg leste topic så leste jeg: Helvete med sommerrute Zurich - Tromsø :)

LItt bedre markedsarbeid og lave kronekurser er vel kanskje nøkkelen her? Norge har jo nesten blitt et lavprisland for sveitsere

Spennende rute, antar at det bl.a. er endel fisketurister som vil benytte ruta, litt slik rutene/charterne fra Tyskland fylles opp.

Flightene er tydeligvis ikke lastet inn ennå, den er ikke bookbar ennå selv om TOS er lastet inn som destinasjon.

Med daglig base i VIE - merker jeg hvor interessert de er i Norge og spesielt Nord-Norge.
Tror det er et marked for sesong avganger fra VIE og FRA/MUC til TOS.

Satsingen er visst blitt godt mottatt. Nå settes Zürich - Tromsø opp også i vintersesongen:

Tromsø er så attraktiv for sveitsiske turister at direkteruten fra Zürich nå utvides. (...)

– Vi har veldig stor tro på potensialet til Nord-Norge som reisedestinasjon og setter derfor opp en egen vinterrute. Hver lørdag fra 7. januar og til og med 11. mars kommer vi til å fly direkte mellom Zürich og Tromsø, skriver produktdirektør i Hotelplan, Travelhouse og Globus Reisen, Sandra Räber i en mail til iTromsø.

Kilde: itromso.no

Back