Helsides i Dagbladet

LN-TUH

Newcomer
Har dere andre sett LFF helside i Dagbladet i dag, hvor de spør om vi tror at Hanne på 44 beholder jobben sin i SAS Trading? Hva syns dere om den?

Personlig så "misliker" jeg Svikestad etter overtakelse og SLAKTEN av Braathens (har aldri møtt han, men magen snur seg når Svikestad er i media. Kynisk og manipulerende, meler bare sin egen kake)

Replying to Topic 'Helsides i Dagbladet'

Synes det begynner å bli litt vel mye når man begynner med annonser for å få sympati slik at ansatte skal bli ansatt i et nytt selskap og få fortsette jobben sin. Er dette støttet av Aetat eller? (det var ironi ja!)

Likte ikke annonsen!

Jeg synes faktisk annonsen var helt genial. Hvorfor?

1) Helside i et tabloid landsdekkende medium. Ingen konkurranse om oppmerksomheten på den siden.

2) Valg av tabloid medium.

3) Presenterer budskapet i form av sitater fra motparten og en upopulær tredjepart (Avinor). Slipper å si noe selv. Disse "eklingene" sier det for oss.

4) Vil garantert bli husket og diskutert.

Og jeg ser fram til å lese papir-avisene framover. Hvor mange annonser av dette slaget vil det ikke komme i fremtiden.......

Tjah...

Da Braathensslaktinga begynte (man er i ferd med å runde av nå), fikk man jo mildest talt bred pressedekning, uten at det hjalp noe særlig......

Skulle tro den var lagd av Braathens folk. Men ellers ser jeg ikke noe galt i at LFF gjør det de kan for at medlemmene får beholde jobbene sine.

Personlig så ser jeg en ganske stor likhet i denne saken kontra Braathens handling saken.

Forskjellen her er att Svikestad står på andre siden nå.:sarc

Originally posted by FBU
Personlig så ser jeg en ganske stor likhet i denne saken kontra Braathens handling saken.

Forskjellen her er att Svikestad står på andre siden nå.:sarc

Nei, Wikestad står fortsatt på den siden han alltid har stått, nemlig for SPK. I Braathens tilfelle var det SPK mot HK. En fagforenings oppgave er å trygge arbeidsplasser for sine medlemmer, og der kan man vel si han gjorde jobben sin. :zzz

Den kan vel jeg gå god for at ikke stemmer!
Er det en organisasjon som ikke holder mål, er det LFF og verkstedklubben i SAS.

Jeg er for kreative løsninger og hater streik men dette har jeg litte sans for. Å kjøpe seg oppmerksomhet i avis på denne måtte er ikke bra. I en konflikt er de to parter, en sak har altid to sider. Vi forventer og har krav på at begge sider belyses objektivt av media. LFF hindrer dette veldig effektivt på denne måtte.
Dette er absolut ikke bra :naughty:

Laurenz

Back