Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Avtalen betyr at Vildanden vil kunne sette inn større maskiner på ruten til Stavanger, som i dag opereres av Helitrans’ 19 seters Jetstream-maskin, men også at det er svært gode muligheter for en rute til Trondheim. Anthonisen håper å åpne denne til høsten.

Samtidig tar Helitrans over ruten til Bergen, idet avtalen med DATs litauiske datterselskap løper ut ved nyttår. Denne ruten opereres i dag med ATR-42-maskiner.

Ergo må de vel også bestille større fly enn de tre Jetstream 32 som de har i dag?
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Ergo må de vel også bestille større fly enn de tre Jetstream 32 som de har i dag?

Helitrans har reservert LN-HTC og LN-HTE for 2 stk ATR-42 (sn 122 - Nå D-BCRO, og sn 158 - Nå D-BRCP)

Så større fly er på vei.

T.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Så bra, skikkelig gamle travere dette - bygget i 1989. Veldig bra for Vildanden med en permanent, og mer helhetlig, løsning som dette.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Ikke minst viktig for Helitrans som har slitt litt etter de fikk nye eier. Mange som satser på ATR for tiden.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

En av ATR'ene står på Værnes utenfor Helitrans hangaren og piloter skal visst være på kurs i Frankrike.

Morro for Helitrans dette:D
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Spennende, men hvordan vil dette slå ut for North Express? De skal lansere sin satsning i løpet av denne uke.
 
Re: Helitrans og Reitan satser på Geiteryggen

Spennende, men hvordan vil dette slå ut for North Express? De skal lansere sin satsning i løpet av denne uke.

Dette har vært kjent en god stund så vil tro det har minimal betydning. De opererer jo i to forskjellige landsdeler. SVG/BGO-TRD flys vel i hovedsak av DY og SK, resten har Vildanden for seg selv.
 
Back
Top