Helios maler om...

Trety

ScanFlyer Rusty
Man har vel dessverre dårlige assosiasjoner med Helios' stilige gamle livery...

015bdbi.jpg

Replying to Topic 'Helios maler om...'

Bilder av halen på ulykkesflyet har jo preget all verdens media, og har i så måte kanskje blitt et symbol på ting som Helios ikke ønsker å assosiere seg med.. Kan jo da forstå de vill skifte image... Får ikke håpe de skal ha helt hvitmalte fly. Helios sitt livery har etter min mening vert ett av de fineste i Europa

Jeg lurer på om det hjelper så mye med nye farge. Navnet vil nok bli husket av mange også. Men etter den massive kritikken som har kommet i media er jeg nesten litt imponert over at de har klart å holde liv i selskapet.

Hilsen,
Laurenz

Hvor lenge er det igjen til Helios går stumpen.

18-20.jpg

Blir ikke dette litt det samme som Estonia ulykken?

Mener at de skiftet navn til Tallink og er i dag en av de største på Østersjøen med nye ordre inne og sterk økomonisk vekst.
Vannskelig å bygge videre på ett merkenavn som har vært trukket inn i en alvorlig ulykke om selskapet ikke er godt forankret fra før.

Akk ja, det VAR et flott navn og en aldeles nydelig logo.

Må innrømme at jeg synes det er skremmende å bivåne hvor utrolig kort hukommelse publikum har (= "den gemene hop"). Hvilket betyr at reklamemakere i alle år har hatt rett: Ny innpakning av gammelt produkt - og så er det tutogkjør igjen.

Kunne skjedd for andre også - det har vært nok av "tilbud" mht manglende pressurization på 737 pga div feilinnstillinger og "skal-ikke-skje" greier. Ikke alle piloter har klart å identifisere problemet ved hjelp av alarmen, men heldigvis skjønt at det var best å få flyet til doktoren istedetfor å fortsette. Helios var noget uheldige med både CRM og annen kommunikasjon på den turen.

:( :wow: :(

Back