• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Helikopterstyrt vest for Alta 31AUG19

Da var havarikommisjonen sin rapport klar. TV2 har litt om saken og lenke til rapporten.

https://www.tv2.no/nyheter/14660426/

De peker blant annet på at krasjbeskyttet drivstoffsystem ville økt sjansen for at personene ombord ville overlevd.

En annen ting de peker på servo transparency som den mest sannsynlige årsaken til ulykken. Nå vet jeg ikke helt hva det er for noe så kanskje noen med bedre innsikt enn meg kan gi en kjapp forklaring

Noen som kan forklare litt om hva et "krasjbeskyttet drivstoffsystem" er for noe?
Gummibelg inne i eller utenpå drivstofftanken?
 
Back
Top