Helikopterflyger må i fengsel...

Re: Helikopterflyger må i fengsel...

Men hvilke regler gjelder for helikopter landing?

At han ikke skjønte at det ville bli bråk av å landet midt i sentrum, uten avsperringer, er vel noe merkelig...

VG.no skriver:

Fosen tingrett mener ubetinget fengsel må til for å skremme andre flygere fra lignende operasjoner.

Ubetinget var vel i drøyeste laget, og argumentet med at man vil skremme andre piloter fra å gjøre det samme holder jo ikke vann.
Majoriteten, og da mener jeg laaaaangt oppe på 90%-tallet, har jo lest lover og regler og har visse logiske sperrer oppe i hodet.
Så har man da den ene, eller de få, som synes det er rimelig tøft å være helikopterpilot og som finner på de undeligste ting for å synliggjøre for "den vanlige kvinne og mann i gata" hva man kan....

Men altså; Det hadde vel holdt lenge med betinget.....:rolleyes:

Holder det med grunneiers tilatelse? Jeg mener å ha hørt at man kan lade 6 ganer på samme eiendom uten å måte søke?

Det er nå i alle fall slik at lavflyvning og landing ikke skal skje dersom det kan være til fare for folk og eiendom (AIC N).

Jeg må si at ubetinget fengsel virker noe strengt. 14 dager i fengsel er ikke så mye, men om man sammenlikner dette med straffenivået ellers i samfunnet så burde det holdt med en solid bot og evt en betinget fengselstraff.

Når det er sagt så mener jeg at landingen er rimelig drøy!!!:drunk:

Originally posted by storg

Holder det med grunneiers tilatelse? Jeg mener å ha hørt at man kan lade 6 ganer på samme eiendom uten å måte søke?

det heter seg slik at det maks kan være 12 bevegelser i uken for å unngå konsesjonsplikt. en bevegelse=en landing. mao: en tur teller to bevegelser. (landing og T.off.

Det holder med grunneiers tillatelse i utgangspunktet.

Men det er klart at når et helikopter driver lasteflyving og lander et utall ganger for fueling ol. må det gjelde andre regeler.

Når det er sagt: 14 dagers fengsel??!!! IDIOTISK!!!!

Back