Helgeturer til øst og i vest

Hypern

ScanFlyer Rusty
Helgeturer til øst og i vest

Hei.
Hva er den lengste (reisetidsmessig) helgeturen man har vært på? Med helg regner jeg torsdag-mandag som langhelg, så alt av reiser må være innenfor det tidsrommet. Personlig er det Shanghai, i tilsvarende antall dager var nyttårshelga 2011-2012 da jeg dro til Tokyo. Dette spørsmålet treffer kanskje kun helgetursekstremisten her, men jeg er genuint nysgjerrig.

Re: Helgeturer til øst og i vest

Seattle lørdag til søndag. Dro fra Oslo lørdag morgen og landet på Gardermoen igjen mandag tidlig ettermiddag.

Seattle lørdag til søndag. Dro fra Oslo lørdag morgen og landet på Gardermoen igjen mandag tidlig ettermiddag.

WoW? Var dette bare en ren milagerun eller var det no faktisk formål med turen? :p

Las Vegas og Seattle er de to plassene lengst bort jeg har vært på helgetur. Seattle var julebord tur.

WoW? Var dette bare en ren milagerun eller var det no faktisk formål med turen? :p

Lufthansa hadde salg i business, det var vel bookingklasse Z som den gangen gav 200% hos Eurobonus (tror det bare er 100% nå)
Kom meg t/r OSL-SEA for 9500 NOK i business. Og når det er salg, så er det begrenset meg billetter. Så utreise lørdag og hjemreise søndag var det eneste som var billig nok til at jeg kunne rettferdiggjøre det :p Så det ble jo på en måte et mileage run.

Men jeg rakk å få med meg litt av byen på de 20 timene jeg hadde der. Så jeg opplevde jo noe også. Fikk kommet veldig nær B787 også, det skadet jo heller ikke.

Seattle (samme som Hickok) og Hong Kong er vel de to jeg kommer på i farta i øst/vest-kategorien

Min lengste "korttur" kvalifiserer ikke som helgetur siden jeg reiste onsdag og var hjemme igjen fredag, men likevel verdt å nevne i denne tråden. Reiste fra Oslo til Montreal i høst der jeg oppholdt meg i drøyt 24 timer før jeg vendte snuten hjemover, egentlig kun for å oppleve Swiss long haul business class. :drink Tripreport fra turen ligger her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=121569

Har også et par langhelger i Dubai med tre overnattinger, men det er nå ikke alt for langt egentlig.

Har en helgetur planlagt til Washington med nøyaktig 50 timer opphold i slutten av februar, på grunn av supersalget forleden helg hos SAS... :) Er litt spent på hvordan det blir når jeg nesten blir "nødt" til å leve på norsk tid, får jo ikke tid til å innstille meg amerikansk tid på to dager... :P

Skulle egentlig på 3-dagers helgetur til Chicago i helga, men måtte avbestille pga opptaksprøver til flygelederutdanningen.

Er litt spent på hvordan det blir når jeg nesten blir "nødt" til å leve på norsk tid, får jo ikke tid til å innstille meg amerikansk tid på to dager... :P

Joda det går fint det.

Det er hjemover det går verre :p

Tja - MD80-DO i fjor høst tror jeg kvalifiserer for min del .. Avgang Atlanta onsdag kveld - retur søndag morgen. Bonustur.

Hadde en liten helgetur for noen år siden sammen med Speedy, avreise OSL midt på en fredag, og kom hjem søndag kveld. Og da var vi innom både ICN og SFO
:p

Ellers så har jeg hatt en tur til HKG hvor jeg kun var i HKG i 26 timer. Etter et "salg" hos LH.

OSL - BOG - OSL på torsdag - søndag er det heftigste for min del. Hurra for Lufthansas 0-kronersbilletter

Bangkok, rundt 9 timer på bakken, nok til middag, fotballkamp og masasje i byen før retur med samme SAS fly som tok oss ned.

Ikke veldig ekstremt, men Chicago fra torsdag til i morgen, søndag, er vel min lengste og korteste tur. Har for all del rukket å oppleve litt, og grunnet tidsforskjellen så fikk man jo godt med tid ut av torsdagen også :-)

Hadde en to dagers tur til Singapore i forfjor, og hvor jeg etter å ha vært hjemme noen dager tok to dager i Chicago. Dette var LH business tilbud som ga 200% i Eurobonus, og fikk nesten gull på disse to turene alene :-) Året etter tok jeg en langhelg i San Francisco for å sikre gullkortet på nytt, denne gang businesstilbud hos United.

Jeg slo til på gigatilbudet til SAS for noen uker siden og reiser til Chicago i slutten av april. Jeg ankommer fredag ettermiddag og reiser tilbake mandag formiddag. OSL-ARN-ORD, ORD-IAD-CPH-OSL.

Jeg er også sugen på noen friske businesstilbud hos *A. Hvilke tider av året er det mest sannsynlig at man kan ramle over disse?

Dro til Norge i en bursdag da jeg bodde i Florida. Pga litt komplikasjoner ble tid på reisefot 80 timer og tid på destinasjon 21 timer.
Dette var torsdag rundt lunsj til mandag kveld lokal tid.

Last edited:

Måtte bruke 2 fridager for å se Machu Pichu på en helg, men da fikk jeg også en dag i Miami. Fløy Oslo-Heathrow-Miami-Lima-Cuzco. Fra Cusco var det buss, tog og buss igjen opp til Machu Picchu. Hadde 2 netter i Cusco.

Tok god til og brukte 3 fridager da jeg tok turen i First til Shanghai og Seoul, men da reiste jeg også endel rundt i Sør-korea med Busan og den demilitarieserte sonen i Nord.

Hadde også 2 netter i Japan siste jeg var der, men en av dem var på tradisjonelt Japansk vertshus i Kyoto etter en tur med sinkhansen via Hiroshima og den siste natten var i Tokyo.

Reiser for å oppleve destinasjonen/landet skikkelig og for å oppleve det skikkelig vil jeg helst ha 2 overnattinger i landet.

Back