Kungsängen
ScanFlyer Blue
Jag vill bara först säga hej. Alexander heter jag, Norrköping Sverige..
Tar över efter min far SE-NRK som gick bort i Augusti. Men jag kommer försöka ge info om vad som händer på Sveriges metropolflygplats NRK / Norrköping Kungsängen.
Jaa, vi väntar fortfarande på Swedjet, nytt datum är enligt LFV 14 Januari. Planet ska tydligen vara på väg, men ingen vet något eftersom Swedjet är riktigt duktiga på att gömma planet, var är det? Kvar i Montreal?
Dock tycker jag Swedjet ska ge sig in på Amsterdam eller Helsingfors trafik instället för Köpenhamn. Skyways börjar bli starka på NRK-CPH nu, linjen går iaf i vinst vilket är bra tillskillnad från Flygplatsen som nu ska bli privatägd / kommunägd, det är planerna eftersom LFV inte vill vara kvar.. De vill även starta trafik på Rygge, finns tydligen bas där redan nu om man läser om de i NRK flygplats nytt.
Annars kan jag rapportera att vinterchartern från Norrköping är igång. Spanair flyger fullsatt till Gran Canaria med A321 där EC-INB är oftast. 21 DEC börjar även TFS med JKK A320. Reg. trafik till CPH med Skyways F50 som vanligt samt VBY med Direktflyg J32 vilket också ökar dock höga priser. Icelandair kommer regelbundet med 757200F ( hästar ).
Sommaren ger mindre justeringar. Bulgarien byts ut mot Turkiet i sommar 2005.
Mallorca - Spanair A320
Kreta Chania - Britannia B738
Turkiet Antalya - Pegasus B738
Kiev - Ukraine Intl. Airlines B734
Odessa - Ukraine Intl. Airlines B734
*Rimini* ej klart ännu.
Ukraine INTL. flyger kryssningspassagerare var 10:E dag, via CPH.
----------------
Men jag har en fråga..
Hur går det för Cimber Air på SAS matarlinje. CPH-VST?
Är det något folk eller har passagerarna gett upp och börjat åka mer till Arlanda?
Önskar en trevlig snöig vinter och hoppas snart mitt test av JZ & WZZ kommer upp.
Tar över efter min far SE-NRK som gick bort i Augusti. Men jag kommer försöka ge info om vad som händer på Sveriges metropolflygplats NRK / Norrköping Kungsängen.
Jaa, vi väntar fortfarande på Swedjet, nytt datum är enligt LFV 14 Januari. Planet ska tydligen vara på väg, men ingen vet något eftersom Swedjet är riktigt duktiga på att gömma planet, var är det? Kvar i Montreal?
Dock tycker jag Swedjet ska ge sig in på Amsterdam eller Helsingfors trafik instället för Köpenhamn. Skyways börjar bli starka på NRK-CPH nu, linjen går iaf i vinst vilket är bra tillskillnad från Flygplatsen som nu ska bli privatägd / kommunägd, det är planerna eftersom LFV inte vill vara kvar.. De vill även starta trafik på Rygge, finns tydligen bas där redan nu om man läser om de i NRK flygplats nytt.
Annars kan jag rapportera att vinterchartern från Norrköping är igång. Spanair flyger fullsatt till Gran Canaria med A321 där EC-INB är oftast. 21 DEC börjar även TFS med JKK A320. Reg. trafik till CPH med Skyways F50 som vanligt samt VBY med Direktflyg J32 vilket också ökar dock höga priser. Icelandair kommer regelbundet med 757200F ( hästar ).
Sommaren ger mindre justeringar. Bulgarien byts ut mot Turkiet i sommar 2005.
Mallorca - Spanair A320
Kreta Chania - Britannia B738
Turkiet Antalya - Pegasus B738
Kiev - Ukraine Intl. Airlines B734
Odessa - Ukraine Intl. Airlines B734
*Rimini* ej klart ännu.
Ukraine INTL. flyger kryssningspassagerare var 10:E dag, via CPH.
----------------
Men jag har en fråga..
Hur går det för Cimber Air på SAS matarlinje. CPH-VST?
Är det något folk eller har passagerarna gett upp och börjat åka mer till Arlanda?
Önskar en trevlig snöig vinter och hoppas snart mitt test av JZ & WZZ kommer upp.