Hei fra Marka

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
Her sitter man foran peisen - frokosten var ferdig allerede 10.30 i dag som er ny søndagsrekord.

Stor mengder okse-bibringe og høyrygg er stekt opp og skal småkoke hele dagen til en nydelig lapskaus.. også en rett som med litt kjærlighet et festmåltid.

La La Land lydsporet surrer i bakgrunnen og man har en reisekløe fra en annen planet. Rart, men LA står helt øverst på listen nå og man blir veldig påvirket av serier som Bosch og lignende. Har vel egentlig bare vært der en kort dag med middag på in-N-Out.

Men nå.. Tvinge ungene ut i marka..

God dag fra Hvalstad. Her har vi alt hatt en økt på hockeybanen med eldstemann, og ser ut som jeg må bite i et eller annet eple og gå til innkjøp av skøyter selv. Minsten er plassert ut i vognen, så nå har vi en times tid med fred og ro. Også her ligger det noe høyrygg som skal trakteres, men det skal koke i vin og ende opp som boeuf bourguignon. Planen i kveld er å treffe en kamerat oppe i favelaen til trådstarter for en skitur med hodelykt i Marka. Ha en fin dag

G’morgen. Her våknet man til nesten hvit jul. Hvit slush på gress og terasse, men bare vann ellers. Litt global oppvarming hadde ikke skadet. Men intet behov for å stikke nesa ut for annet enn å lufte bikkjene, så får binge litt isteden. Fikk med meg de første fire episodene av lystspillet ‘Chernobyl’ i går, så må igjennom de to siste i løpet av dagen. For i kveld blir det superbolle.

God ettermiddag fra Nittedal

Startet dagen noe tidlig med en melding fra en kunde som lurte på om jeg kunne trylle litt og få avgårde noe laks. Og siden det jeg som har vakt i helgen var det bare å ta en titt i systemene og glede kunden med at det skulle la seg gjøre.
Fikk dagens bil avgårde, etter å ha fortalt cargo handleren vår at det strengt tatt ikke er mitt problem at deres system levrandør synes det er ok med update søndag formiddag. Og hvis jeg skulle lytte til dem så ville vi ikke rekke fergen fra Stockholm i kveld. Så etter en relatvit kvass samtale fant de plutselig en løsning med tollen og alle var happy.

Jaja en sjeldent travel vakthelg når de som skal bygge opp fisk for alle mulige airlines f.... opp heftig. Så da ble det et skikkelig rush på Lørdagskvelden med alle som desperat trengte plass. Fikk hjulpet et par stk før man måtte henge opp "utsolgt" skiltet.

Nå blir det litt lunch med flokken før en får se hva resten av dagen bringer

S

God dag fra Lillestrøm. Har vært ute og ruslet en god tur i finværet. Som vanlig har jeg egentlig ambisjon om å få sett superbolle selv også. Men som regel gir jeg jo opp tidlig. Skulle dette imidlertid være "dagen" så har jeg Budweiser klar i kjelleren.

Ha en fjong dag

Mitt favorittsuoerbolleminne, må være da Springsteen kjørte springsteinene rett i kameraet i 2009.

Er det ikke forresten noe fotballgreier også, før og etter den lille konserten?

https://www.youtube.com/watch?v=OOhhEMn-8D8

Ellers god søndag herifra. Så langt har man fått spist litt, glodd på TV og latt vaskemaskinen gjøre seg ferdig. Nå er jeg visst nødt til å få hengt opp de våte klærne, for det gjør de visst ikke selv. Maken eller'no.

Ha en god en :)

God ettermiddag fra Oslo. Har litt ambisjon om å se på denne superbolla selv. Fjorårets superbolle ble tilbragt på en pub i nærheten av LAX. Var god stemning det. Lite visste man da at verden skulle stenge ned kun få uker etterpå. Vært i marka en tur på ski, men ble ikke en ganske kort tur. Gikk forbi et tjern hvor noen hadde forlatt et bål - det var fortsatt glød i det så fikk litt liv i det en liten stund. Noen ganger så er det bare herlig å sette seg ned og nyte den varmen som kommer. Så gikk man hjem igjen etter en liten stund. Man trenger ikke nødvendigvis lange turer for at det skal bli kvalitet. Min personlige rekord i å gå lang tur på en dag er på ca 5 mil tror jeg. Gikk fra Sognsvann til Sandungen via Kikut og tilbake gikk turen over Heikampen, til Finnerud og Tryvannstua og ned i måneskinnsløypa til Sognsvann. Slet med å stå på beina nesten da jeg låste meg inn i blokka mi på Kringsjå studentby som jeg bodde i da.

Back