• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hegnar og super-jumbo

espenlok

ScanFlyer Blue
Også Hegnar ønsker å presentere nyheter om store fly disse dager. De har snappet opp at taiwanesiske China Airlines har lagt inn bestilling på 14 av Airbus sine superjumboer.

http://www.hegnar.no/okonomi/article240806.ece

Men vent nå litt: Den flymaskinen på bildet så da egentlig ikke SÅ veldig stor ut...
Og A350 er da ingen superjumbo...

Kanskje en idé å sjekke opp det man skriver før det publiseres i en nettavis.

Kanskje en idé å lese alt før man kommenterer ;) De har altså bestilt A350 så bildet er riktig, men benevnelsen super-jumbo blir da feil. Og det er åpenbart NTB som har skrevet dette, ikke Hegnars journalister...NTB-journalistene er kanskje i A380-rus som enkelte andre. :)

Kanskje en idé å lese alt før man kommenterer ;) De har altså bestilt A350 så bildet er riktig, men benevnelsen super-jumbo blir da feil. Og det er åpenbart NTB som har skrevet dette, ikke Hegnars journalister...NTB-journalistene er kanskje i A380-rus som enkelte andre. :)

Jepp. Alt bortsett fra kommentaren om super-jumbo var helt korrekt. Jeg vil vel tippe at en oversetter var litt for ivirg da han leste om nye airbus-fly. Om den som opprinnelig oversatte (eller skreiv det) jobber for NTB eller Hegnar eller et helt annet sted er jo uansett ikke så relevant. Det var uansett Hegnar som publiserte. Jeg syntes bare det var litt morsomt at en slik liten blunder dukket opp akkurat den dagen :)

Jepp. Alt bortsett fra kommentaren om super-jumbo var helt korrekt. Jeg vil vel tippe at en oversetter var litt for ivirg da han leste om nye airbus-fly. Om den som opprinnelig oversatte (eller skreiv det) jobber for NTB eller Hegnar eller et helt annet sted er jo uansett ikke så relevant. Det var uansett Hegnar som publiserte. Jeg syntes bare det var litt morsomt at en slik liten blunder dukket opp akkurat den dagen :)

Nesten verre i Aftenpostens papirutgave i går, der var notisen trykket på samme side som en større reportasje om A380 på OSL... Akkurat samme ordlyd.

OT: He he, disse "hjelpetekstene" som kommer opp på trebokstavskodene for flyplasser får meg til å le når jeg leser om "Notodden Lufthavn" journalistene :lol:

Vet det er egne pressefolk på LHR og andre "store" flyplasser, men Notodden??

E!

Back