Heftig landing på LCY

Re: Heftig landing på LCY

Snakker vi windshear her?

Flyet pitcher godt ned helt på slutten, så er nok ikke windshear nei. For meg ser det mer ut som overkorreksjon av piloten i litt ruskete forhold.

"Did we land, or were we shot down?"
"Ladies and gentlemen, please remain seated while Captain Kangaroo taxies what's left of the airplane to our designated gate"

"Did we land, or were we shot down?"
"Ladies and gentlemen, please remain seated while Captain Kangaroo taxies what's left of the airplane to our designated gate"

"Noen ganger gjör man en bra landing, andre ganger gjör man en dårlig landing. Dette var vel et eksempel på det siste. Jeg lover å gjøre det bedre neste gang". Noe sånt sa en kaptein/styrmann jeg fløy med etter en særdeles hard landing. Jeg tror det løste opp stemningen litt blant passasjerer som kanskje var blitt litt skremt etter landingen.

Jeg kjenner en som var kaptein på Avro, han sa det var umulig å lande det hardt (pga trailing link understell). Det ser likevel ut som noen har klart å gjøre det umulige

Det virker som om filmen går litt fort og gjør det mer spektakulært!

HAHA for en landing.. hehe som tatt ut fra en tegneserie der donald lander den flyet.... hehe.. sko likt å opplevd slik landing.. !!:D

"Enhvér landing, er en god landing"
Det heter : "Enhver landing du kan spasere vekk fra, er en god landing" (Fritt oversatt fra engelsk)
Skal fly SAS (Avro ?) til LCY på onsdag i neste uke. Kan jo bli en opplevelse.

Etter slike ankomster er det standard prosedyre med "delayed cockpit door opening" etter shutdown.:)

Etter en slik landing skal man gå på PA og si; ..." flyging er et håndtverk og man er ikke like heldig hver gang....." et eller annet. Deretter når flyet har parkert, stille seg opp ved utgangsdøren, se paxen i øynene og takke for turen. Da har du ba...
Det har blitt gjort med stort hell.

Back