Heart Aerospace - Svensk elfly produsent

Hvordan blir da regnestykket på en B737/a320 look alike med batterier.....her vil jo uansett Max Landing Weight være = det som blir reduced Takeoff Weight, eller bommer jeg her ??....for en B738 er det rundt 66 ton som er max landing weight...max takeoff er rundt 78.0 ton...hvordan skal man kunne fly en narrowbody 737/320 size med batterier f.eks OSL LPA ?? Jeg bare lurer....Eller blir batteriene lettere ??

Mener å ha lest at en B737 vil trenge ca 30 tonn batterier for en tur OSL-BGO :-)
Det utgjør vel hele nyttelasten......

Mener å ha lest at en B737 vil trenge ca 30 tonn batterier for en tur OSL-BGO :-)
Det utgjør vel hele nyttelasten......

Med dagens batteriteknologi er det nok mer, men batteriene vil sannsynligvis bli tre ganger mer energieffektive ila. noen år sier’em. Vi får se.
Men foreløpig er batterier alt for store og tunge til å drive noe i størrelsesorden A320/B737 på en vettug måte.

Ser ut som de dumper 19 seteren, og heller går for en 30 seter, kalt ES-30

Men forstår jeg det rett er det heller snakk om en slags hybridløsning?

Ser ut som de dumper 19 seteren, og heller går for en 30 seter, kalt ES-30

Men forstår jeg det rett er det heller snakk om en slags hybridløsning?

Ser slik ut, synd for ES19 var jo pen! Det kan vel neppe neppe den 30 seteren beskyldes for!

Men tipper jo at batteriteknologien ikke har tatt et nytt hopp så raskt som de trodde.

Hva skal de ha i kassa i bånn der, batterier, hydrogen, bagasje?

Ser ju ut som om det är ett signalspaningsplan mer än något annat. Tänker direkt på podden som sitter på våra svenska Gulfstream S102 Korpen.

Ser ju ut som om det är ett signalspaningsplan mer än något annat. Tänker direkt på podden som sitter på våra svenska Gulfstream S102 Korpen.

Og halen minner om Airbus A400M

Men sprsmålet er om det har alle milliardene klare, som det koster å utvikle et fly?

Og halen minner om Airbus A400M

Men sprsmålet er om det har alle milliardene klare, som det koster å utvikle et fly?

Det kan jeg ikke se at de har nå , men lån vil nok bli tatt opp når de kan vise til et tilstrekkelig antall LoI fra flyselskapene.
Heldigvis vil dette ta lang tid. Jeg tar toget fremfor å fly med en elektrisk maskin med alt det innebærer.

Heldigvis vil dette ta lang tid. Jeg tar toget fremfor å fly med en elektrisk maskin med alt det innebærer.

Så lenge det ikke går politikk i godkjennelsesprosessen, har jeg ingen betenkligheter. Men sannsynligvis vil prosessen bli like anal som regodkjennelsen av MAX. Ingen vil se crash med en ny flytype. Det er innmari bad for business. ;)

Tror ikke det har dukket opp før nå, men ser ut som DAT hopper på prosjektet.
Heart Aerospace's Industry Advisory Board, who are they?

Decarbonizing air travel requiresnew partnerships across the electrification ecosystem, so we are excited to have 21 members in our Industry Advisory Board, representing airlines, leasing companies and airports from all over the world.One of those partners is DAT, an airline that operates regional routes in Denmark, Norway, Italy and Germany.

DAT CEO Jesper Rungholm explains his commitment: “As a regional airline, the ES-30 by Heart Aerospace is very interesting for us. It will have an all-electric zero-emission range of 200 kilometers, an extended range of 400 kilometers with 30 passengers and the flexibility to fly up to 800 kilometers with 25 passengers – including typical airline reserves. Therefore, we are very happy to be part of this development shaping the future of aviation.”

attachment.php
https://www.linkedin.com/posts/hear...2-enxj?utm_source=share&utm_medium=member_ios

Attachments

• 966090B5-6223-41FD-B61E-692C7CF7AEA3.jpeg
    966090B5-6223-41FD-B61E-692C7CF7AEA3.jpeg
    42.2 KB · Views: 371
Back