• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Havarirapport klar etter utforkjøring på LYR

Re: Havarirapport klar etter utforkjøring på LYR

Heisann!

Under de gjeldende forhold med sandet is, plussgrader
og stor luftfuktighet, vil avviket mellom målt friksjon og flyets bremseeffekt kunne bli stor. En sidevindskomponent opp mot det maksimalt tillatte kan dermed i realiteten ligge over det som tillates.

Ikke noe nytt her... :rolleyes:

Noen som vet hvilken type friksjonsmaaler de bruker paa LYR?

Dag
 
Tribometer: SKH - primary, TAP - secondary

Ref AIP Norway AD ENSB
 
Last edited:
Back
Top