• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Haugesunds Avis: om kaninfaktoren

GF1

ScanFlyer Gold
"Etter det Haugesunds Avis forstår hadde Ryanair i fjor et belegg på sine flygninger mellom Karmøy og London på i snitt 70 prosent"

Se dagens artikkel

Hva har det med KANINFAKTOR å gjøre ??? :thumbup (Måtte bare :biggrin )

Originally posted by LN-HAT

Kaninfaktoren skal man ikke undervurdere om man skal øke kabinfaktoren [på litt sikt]

Det at trafikktallene er hemmelige er noe tull. Det kan enkelt finnes frem til de tallene hos CAA UK. F.eks. ble det i desember 2004 fraktet 6.698 passasjerer mellom STN og HAU. Som en sammenligning var tallene for STN-TRF 23.654 og LHR-OSL 49.260. Da er det bare å regne ut antall flighter - var det 30 til HAU i desember?
6698/60 = 111,6 passasjerer pr. flight
Og med bare 179 seters 738 gir det en kabinfaktor i desember på 62% (forutsatt at det bare var 1. juledag var uten flighter til STN).

Kilde som er benyttet:
http://www.caa.co.uk/docs/80/airport_data/200412/Table_12_1_Intl_Air_Pax_Traffic_Route_Analysis.pdf

Originally posted by P.A. VIKING
Originally posted by LN-HAT

Kaninfaktoren skal man ikke undervurdere om man skal øke kabinfaktoren [på litt sikt]

Da må iallfall forbudet mot gnagere ombord oppheves først. Min datter er sur på SAS fordi hun ikke fikk ta med kaninen til Tromsø.:biggrin

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by DY Tech
Spørs om kaninfaktoren er like høy som på Gressholmen...! ;)
De er vel skutt, er de ikke?
Hva? Har ikke hørt noe om det, men kaniner hører med til engangsgrill og bad på Gressholmen hver sommer :)

håper du flår kaninene først, før du hiver dem på engangsgrillen (som burde forbys - f***Nskapet)

Originally posted by LN-KOG
Originally posted by DY Tech
Spørs om kaninfaktoren er like høy som på Gressholmen...! ;)
De er vel skutt, er de ikke?

Kaninene på Gressholmen lever. Så forresten en av Kristine Kohts Jan Johansen (fra det morsomme tv-programmet) som hadde påtatt seg en livsoppgave å passe på og mate kaninene.

Roar

De levde iallfall da vi var der i fjor sommer, tok dette bildet da:

gressholmen_211234750.JPG

Ingen trenger å bli sure fordi de ikke får lov til å ta med seg kaniner på fly - her er fremgangsmåten:

For det første må man ringe til SAS Braathens - Norwegian tar ikke med kaniner, bare hunder og katter. Jeg skjønner ikke logikken ovehodet.... Dyr plasseres i sikre reisekasser i lasterommet. Om det sitter en katt inni kassa eller om det sitter en kanin der er vel et fett. Men her er Norwegian skikkelig vanskelige. De svarer bare at "det er sånn".

OK, når man så bestiller biletten må man si i fra om at man skal ha med en kasse med en/ flere kaniner så blir dette registrert. Noen ganske få hos SAS Braathens sier da "Nei, ikke lov", men da legger du bare på og ringer samme nummer en gang til. Da er det noen andre som tar telefonen og da er det greit. Jeg har aldri behøvd å ringe mer enn to ganger.

Så kommer du til flyplassen. Noen ganger har jeg måtte betale 200 kroner i "dyrekasse-gebyr", andre ganger så slipper jeg å betale. Det kommer an på hvem man treffer. Noen ganger har jeg hørt at folk må betale 200 kroner pr. kanin, men jeg har alltid bare betalt 200 kroner for en kasse. Jeg har en spesial flyreisekasse som tar 4 kaniner og den har jeg av og til betalt 200 kroner for (men som sagt av og til er det gratis). Ved store utstillinger (som landsutstillingen for kaniner i Molde i høst) så var det et problem å få fraktet opp alle kaninene som skulle her fra Rogalandsområdet. Flyene tar nemlig kun to dyrekasser pr. fly. Da må man planlegge avgangene nøye fra morgen til kveld slik at man får med seg alle kassene. Og så er det samme styret hjemover igjen også.

Så poenget er - dersom du ikke får lov til åp ta med deg kaninen på flyet så legger du på og ringer på nytt - da får du lov.

Geir
Kaninoppdretter og også webmaster for Jæren og Sandnes Kaninavlslag - se http://home.no.net/jaerenk

Originally posted by CK
håper du flår kaninene først, før du hiver dem på engangsgrillen (som burde forbys - f***Nskapet)

Klarer ikke å drepe søte dyr, så kaninene er bare til pynt. På grillen hiver vi sånne dyr som kommer ferdig oppskåret fra Meny. Så slipper vi moralske kvaler...Dobbeltmoral er dobbelt så bra moral...

Originally posted by Isbamse
Originally posted by CK

Klarer ikke å drepe søte dyr, så kaninene er bare til pynt. På grillen hiver vi sånne dyr som kommer ferdig oppskåret fra Meny. Så slipper vi moralske kvaler...Dobbeltmoral er dobbelt så bra moral...

Fy for tull og tøys, da! - får ikke slettet dobbeltpostingen...

Back