• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Haugalendinger vil ha Norwegian

Desk pilot

ScanFlyer Crusty
Også på Haugalandet vil man ha Norwegian-flygninger melder Haugesund Avis. Den foreslåtte modellen er det samme som i Ålesund og Kristiansand, dvs. at næringslivet garanterer for biletter.
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Er det noen destinasjoner som IKKE vil ha Norwegian? Spørsmålet er vel heller om Norwegian vil til alle som ønsker seg Norwegian...;)
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Hvor lenge kan K-tilsynet sitte aa se paa at lokalt naeringsliv betaler for 'fri konkurranse'?
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Ja spørs om Haugesund blir den letteste med tre konkurrenter på Oslo ruta!
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Hvis det blir uten samarbeid med Coast Air på HAU så får de vel problemer i forhold til konkurranseloven? Jeg vil tro at et krav om et visst antall plasser kommer til å gå ut over BX sin TRF rute.
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Originally posted by Superhai


Hvis det blir uten samarbeid med Coast Air på HAU så får de vel problemer i forhold til konkurranseloven? Jeg vil tro at et krav om et visst antall plasser kommer til å gå ut over BX sin TRF rute.

Konkurransetilsynet har problemer med situasjoner der aktører som har mindre enn 40% markedsandel er i søkelyset, noe som nok ville vært tilfellet om DY etablerte seg. Konkurranseloven er ment å skulle hindre at dominerende aktører misbruker sin markledsmakt.

Hvor lenge kan K-tilsynet sitte aa se paa at lokalt naeringsliv betaler for 'fri konkurranse'?

Det er nok et mindre problem om næringslivet garanterer et visst antall seter på DY enn at SAS ikke vil sette inn mindre fly fordi man er redd for at det åpner opp for større konkurrenter (jfr. KT saken mot SAS Braathens).
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

,Men nærlingslivet vil satse lokalt på Coast

http://nyheter.radiohaugaland.no/les.aspx?artikkel=33224
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Så gjenstår det å se om Coast Air våger å prøve seg en gang til på strekningen HAU-OSL-HAU . Det holdt på å gå skikkelig galt sist gang de prøvde. De var vel bortimot konkurs etter at SAS hadde lagt bredsida mot dem.
 
Replying to Topic 'Haugalendinger vil ha Norwegian'

Hadde SAS lagt bredsida mot Coast?
 
Back
Top