Harstad/Narvik lufthavn Evenes blir Lofoten International Airport

Trafikken på Leknes og Svolvær har faktisk økt etter at Lofast ble åpnet, så virker ikke akkurat som om Evenes har tatt helt av

Helt på trynet spør du meg. Ligger ikke Evenes i Ofoten ?? Og man må kjøre gjennom Vesterålen for å komme til Lofoten.

Synes dette ble litt dumt med tanken på at Lofoten ligger et godts tykke unna Harstad/narvik Evenes Lufthavn. Med tanken på at Sortland ligger 2 timer unne med bil og lofoten ligger enda lenger vestover. I grunn så liker jeg nå dette navnet godt med tanken på at det er hit jeg som regel reiser til ;) Bringer frem minner :P

Lofoten International er nok peilet inn på utlendinger. Lofoten er et navn som mange har hørt om utenfor Norges grenser.

Helt på trynet spør du meg. Ligger ikke Evenes i Ofoten ?? Og man må kjøre gjennom Vesterålen for å komme til Lofoten.

Jeg vil forstå om folk fra Lofoten reagerer på dette, men det er ikke noe mer merkelig med dette enn at Trondheim Lufthavn, Værnes ligger ved Stjørdal i Nord-Trøndelag og Trondheim ligger i Sør-Trøndelag :)

Jeg tenker at alle populaere turist-severdigheter på Lofoten (utom Trollfjorden) finnes på Moskenesøya og Flakstadøya, og i denne fall BOO er mer bekvem, selv om Lofast gjorde veg fra fastland kortare...

Er dette en forsinket aprilspoek?? Som Harstadvaering vil jeg paastaa at dette navnet er helt paa jordet!

Back